![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Guide: Find System Up Time i windows
At finde ud af hvor længe en computer har været tændt er ikke altid ligetil, i Windows 7 er det dog ret nemt. Jeg sad selv med samme problem forleden og skammede mig næsten over at have glemt det, Så en kort 10 minutters guide skulle der lige skrives. Både for min egen hukommelses skyld og jeres. I Windows 2000, 2003, XP og NT er der nogle små triks der ofte kommer til gavn. Der findes et program fra Microsoft til dette, men oftest ønsker man ikke ekstra programmer for at finde frem til så simpel en information. En simpel komando som "net statistics server" løser vores problem, "Systeminfo" kan også benyttes men virker ikke altid. Old School Tryk på "Start" - Vælg "Kør" - Skriv "CMD" (Dette står for Command) og tast enter. Nu kommer et sort vindue frem, kun med tekst.Her skriver du "net statistics server" og trykker derefter Enter. Bemærk at billedet er taget i windows XP med Dansk sprog lag "Statistik siden 1/25/2010 8:15 PM. Dvs maskinen har været i windows siden den 1/25/2010 8:15 altså 4 dage og 8 timer ca. Windows 7 - New School ? ![]() Højre klik på taskbar, og vælg "Start Task Manager" ![]() Vælg nu performance eller ydelse som det hedder på dansk og der står systems oppe tid angivet i dage, Timer, Minutter og sekunder. ![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Re: Guide: Find System Up Time i windows
Står også i Status for LAN forbindelsen under fanen Generelt, plejer jeg at bruge.
Taskmanager også, CPU-Tid, husk dog at dividere med antal kerner, 1 time vil stå som 2 timer med en dualcore..
|
||||
|
||||
|
Ang: Guide: Find System Up Time i windows
ønsker man en uptime til sin webserver så kan man gøre det således
PHP Code:
se uptime linien ![]() - meco
| Tråd Værktøjer | Søg I denne Tråd |
| Display Mulighedder | |
|