Der skulle vel ikke være nogen omkring kbh der gider planslibe en 920'er for mig, mod lidt betaling selvfølgelig
Jeg holder til i 2740 !![]()
Der skulle vel ikke være nogen omkring kbh der gider planslibe en 920'er for mig, mod lidt betaling selvfølgelig
Jeg holder til i 2740 !![]()
Hvorfor ikke selv gøre det ?Mener stadig coolerkit har nogle sæt liggende til det
Fordi jeg ikke har noget sandpapir eller andet til det
EDIT: coolerkit har det ikke på lager.
købe det hos farvehandleren det gjorde jeg da jeg lappede min q6600 kostede 30 kr i sandpapir
der er til mange x i sådan et ark
ellers ved jeg de har det hos autolakkeren ,vi havde ialt fald hvor jeg var .
Jeg ved godt hvor jeg kan købe det, men hvis du læser første post, så søger jeg nogen der gider gøre det, mod lidt betalingSå lad os holde emnet i den retning.
Er den overhovedet så skæv heatsinken på processoren at det er nødvendigt?
For hvis nej så ser jeg ingen grund til at du går igang med at få den lappet.
Asus Rampage III Extreme - Intel Core I7 W3520 - G.Skill Trident PC3-16000 3*2 gb - 2x Inno3D GTX465 - Nexus RX 1kw - H2O, dice, Ln2
Det er meget nemt at se,med et baberblad,lad det gå fra hjørne til hjørne.på skift altså på krys
Xtream overclock
Senest redigeret af SirJMD : 18. April 2010 kl. 22:30
køleren er jo lavet af kobber i bunden og den giver sig en lille smule når du spænder den sammen og så kommer der kontakt til hjørnerne jeg vil da godt slibe den for 100kr plus porto hver vej det skal da ikke komme an på det selv om at den ikke behøver at blive slebet..
Så meget giver en kobberkøler sig altså ikkeKøleren er spændt så meget som muligt - monteringen er lavet således, at når skruerne er skruet i bund, så er køleren korrekt monteret.
Ser helst at en omkring kbh-området kan slibe den - eller vestsjælland. Så er portoen sparet.
Det er alså ikke så svært at planslibe, som de andre også lægger op til. Jeg gjorde det som et forsøg på en gammel amd cpu der var skæv som bare satan. Jeg købte noget vandslibe papir hos silvan, og gik så forsigtigt igang, med et minimum af vand. Det virkede fint.
Asus M4A79 Deluxe 790 fx. AMD Phenom II X4 940. Club 3D HD 4890. OCZ DDR2 PC9200 4096MB KIT. Antec twelvehundred. 1x samsung hd401lj, 3xsamsung hd753lj. Corsair HX520W. 2 XSPC RX360 Triple Radiator. XSPC Delta CPU V3 – Acetal. Swiftech MCRES-Micro Rev.2. Laing D5 pumpe. AquagratiX - Radeon HD 4890 (RV790)
Så det gode råd lyder nu på, at jeg skal slibe min køler skæv.. og helst lige præcis modsat af CPUen.. ja, det skal da nok være let at gøre..
Det har intet med sværhedsgraden at gøre - jeg gider bare ikke skulle ud og finde sandpapir mm.
Venligst stop off-topic.. jeg søger en der gider planslibe min cpu - IKKE alle mulige råd.
Senest redigeret af SirJMD : 19. April 2010 kl. 08:55
kan godt lappe din CPU, men jeg vil heller lappe din køler, som riska også nævner tidligere i tråden.
du vil miste stor værdien på din CPU ved at lappe den !
som udgangspunkt start med køler og se hvordan forbedring er, hvis ikke go' nok, så for CPU også en tur
NB: ved lapping bruger jeg vandslibepapir fra silvan 10kr pr ark. korn: 400-800-1000 og 1200
til ren lir for den en omgang brasso
![]()
MSi BigBang - i7 860 - G.Skill - GTX 460 Sli
Cooled and Sponsored by Coolerkit.dk and AGA
Testing MSI P55-GD65 + i7 860 - SuperPI Low-clock Challenge
Med den indstilling finder du nok ikke nogen der gider! jeg har lappet 100 vis af cpuer og det giver måske 2-4c i load max så det vil ikke hjælpe dig i dit tilfælde, og ja det er nemmere at lappe køleren da det jo nok nærmere er den der er skæv når det kommer til stykket det er min erfaring..
men bevares hvis du ikke vil have hjælp skal jeg da nok lade være med at prøve at hjælpe dig..
Splat- --> Det er en ES, så det er ikke for den har vildt meget værdi alligevel (folk kan åbenbart ikke li' når der ikke er garanti på). Vil da lige smide dig en besked, når jeg finder ud af hvordan CPUen klarer et nyt OC.
noxon --> Jeg har forsøgt med lavere, men det vil den simpelthen bare ikke :/ Forsøgte også at få lidt hjælp herinde på et tidspunkt, men det var ikke det helt store der kom ud af det. Vil prøve at starte helt fra bunden igen, og se hvor det fører mig hen.
Ej, men jeg får "råd" om at spænde køleren indtil den deformere og tilpasser sig CPUen.. helt seriøst altså..Så kunne jeg lige så godt tage en hammer, og se om det hjalp noget.
hvis du gad at læse hvad folk skrev til dig i stedet for at finde på dine egne ting som folk ikke har skrevet!! jeg skrev at der ikke var tryk nok på køleren og at med lidt mere tryk ville den skabe ordenligt kontakt til cpuen ikke en noget om at du skulle deformere din køler og cpu! det er dig der ikke vil tage i mod hjælp fra andre så lad være med at komme med sådan en bemærkning som du gjorde i din sidste post...
om du så sleb hele IHSen af cpuen ville det ikke hjælpe på din temp. for når du sliber cpuen plan så fjerner du lidt af højden omend meget lidt men det gør bare at din køler har endnu mindre kontakt med cpuen så den vil køle dårligere den jo ikke kan spændes mere ned uden at man ændre på køleren
Well hvis CPUen er så ringe at den skal have 1.35vcore til 3400mhz, så vil det ikke hjælpe meget at planslibe den, det er ikke temperaturen der er problemet, chippen er bare super ringe![]()
Cooled and Sponsored by Coolerkit.dk and AGA
Testing MSI P55-GD65 + i7 860 - SuperPI Low-clock Challenge
køb en anden cpu ven bare et råd ,du kan nok ikk bruge det til noget ligesom min førstepost i denne tråd ,bare et godt råd
Den er købt af en herinde fra, og skulle netop have været ret god - men siden dag 1 synes jeg ikke den har været specielt god. Vil oprette en seperat tråd til emnet, og se om det er muligt at lokalisere problemet.
Blev dengang "lovet" at den nemt ville kunne spise 220 bclk - hvilket den med nuværende 160 ikke engang er tæt på.
Går med lidt planer om et lækkert lærred fra PROJECTION SCREENS - Front and rear projection screen - så må se hvad finanserne siger til den tidMen smækker en tråd igang, for at se om jeg/vi kan finde ud af hvorfor den ikke vil !
![]()