![]() |
|
|
|||||||
|
|
LinkBack | Tråd Værktøjer | Søg I denne Tråd | Display Mulighedder |
|
|
||||
|
||||
|
MSI P55-GD65 + i7 860 + G.Skill ECO 1600MHz 7-8-7-24 1.35Volt
Så ankom der lidt nyt legetøj, havde egentlig sagt til mig selv jeg ikke skulle have et P55 setup da jeg ikke rigtig kunne bruge det til noget, men MSI har lige annonceret en OC konkurrence på HWBot med nogle fine præmier
![]() http://hwbot.org/article/news/msi_xt...ne_competition Har testet lidt siden i går, og bundkortet er næsten lige så nemt at have med at gøre som mit MSI X58 Eclipse SLi, jeg skal dog lige have MSI til at lave en BIOS der understøtter mine ram, da de ikke engang kan køre standart MHz, var samme problem med de første BIOSer på Eclipse SLi.. Et par billeder, ikke den bedste kvalitet, men der var ikke strøm på mit kamera, så måtte bruge mobilen. Ganske pænt layout MSI har fundet frem til, og dejligt at se et farveskema der ikke minder om Disney Land! ![]() ![]() ![]() De to knapper til BCLK var en mangel på Eclipse SLi, de er godt nok rare at have ![]() ![]() Test systemet: MSI P55-GD65 [Bios 1.4] Intel I7 860 [L935B753] Patriot Viper 2x1GB 1600MHz cl8 Zotac GTX295 SilverStone 750Watt CPU er vandkølet Max BCLK - Volt settings i Bios CPU Voltage 1,40 CPU VTT Voltage 1,552 CPU PLL Voltage 1,90 DRAM Voltage 1,60 DDR VREF CA A Auto DDR VREF CA B Auto DDR VREF DA A Auto DDR VREF DA B Auto PCH Voltage 1,12 http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=813615 ![]() Var med BIOS 1.3 og BCLK skalere godt med mere VTT Max MHz - Volt settings i Bios CPU Voltage 1,525 CPU VTT Voltage 1,42 CPU PLL Voltage 1,85 DRAM Voltage 1,64 DDR VREF CA A Auto DDR VREF CA B Auto DDR VREF DA A Auto DDR VREF DA B Auto PCH Voltage 1,125 Deaktiverede 2 cores, så multi bliver højere http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=813486 ![]() Nye RAM er kommet til, som har nogle ret spændende specifikationer ![]() ![]()
Last edited by noxon; 04-12-09 at 18:16. |
|
|
||||
|
||||
|
Re: Msi p55-gd65 + i7 860
Nå kan se jeg ikke har fundet BCLK max endnu, fandt et andet screenshot fra i går aftes
![]() ![]() MSI's Control Center, volt kan sættes realtime, det kan timings desværre ikke, de bliver først sat efter et reboot, håber det kan lade sig gøre realtime på et senere tidspunkt! ![]() ![]() Ens OC profiler fra BIOS kan også loades osv fra dette program, ganske smart ![]()
Last edited by noxon; 07-11-09 at 13:53. |
|
|
||||
|
||||
|
Ang: MSI P55-GD65 + i7 860
LÆKKERT.
Spændene læsning når man nu ikke selv har et ![]() Ligesom i gamle dage er det virkelig spændene når man får så detaljeret en historie omkring erfaringer osv
|
|
|
||||
|
||||
|
Re: MSI P55-GD65 + i7 860
det ser sgu da meget godt ud
![]() og tak for linket hertil, har stadig lidt problemmer med at finde rundt her inde
|
|
|
||||
|
||||
|
Fik lige kørt lidt Wprime, CPUen er ikke helt så god som den gamle 965 C0 jeg har, men den er så også en af de bedste C0 der findes
![]() Håber denne 860 er bedre på ln2 og tøris end 965ern.. W32 5,270 sek 4568MHz W1024 2m 49,230 4528MHz
|
||||
|
||||
|
vilke køling bruger du til 4.5GHZ ?
|
||||
|
||||
|
Vand, et EK Supreme som er næsten helt stoppet til med skidt
en 18w ddc med top og en bil radi
|
||||
|
||||
|
lækkert i så fald
|
||||
|
||||
|
Ca det samme som gennemsnittet af s.1366 i7 CPUer.
Og ydelsen er jo også ret ens
|
||||
|
||||
|
det da fine resultater, med det vandkøling der
![]() og det MSI event, nu jeg ikke vildt go til engelsk, men forstår jeg det ret med alle kan være med, bare man har et msi p55 og en 750, 860 eller 870 cpu, og al slags køling er tilladt..? mvh stefan |
|
|
||||
|
||||
|
jep .det er regtig rosty
|
||||
|
||||
|
tak for det martin
![]() nu det jo ikke sådan jeg regner med at vinde noget, kan slet ikke komme i nærheden af de resultater der ![]() nu jeg ikke helt blank i oc, men heller ikke vildt erfaren, jeg er med på det med at skrue op for multi, volt m.m, meen lige det VVT er det syd/nordbro Volt..? men mit største problem er nok mangel på forståelse på alle de andre ting man kan slå fra og til, hva skal være slået til, og hvorfor, og hva skal ikke, og hvorfor ikke, og hva er det hele for noget ![]() og ved jo godt svaret er læse guide osv.. men synes forskelen er stor også hva de forskellige ting hedder på de forskelige bios, her samligner jeg gigabyte og msi, da det de 2 bundkort i p55 jeg har nu blir mit indlæg lidt langt, og med lidt OT i også.. jeg har en gammel mach stående udensocket kit, og har ikke brugt den siden jeg rodede med OC sidst ( dengang var bioserne noooget nemmere synes jeg ) og jeg tror stadig den virker, dengang kan jeg huske den lå på -50 cirka på display'et og en +5200x2 socket 939 ( mener jeg den hed) lå på omkring -20 ved load på omkring 3200Mhz.. ville denne mach være værd at "renovere" med socket kit osv, eller kan den ikke yde nok ( af en kompressor) med de nye socket som i7 og i5 og am 3..jeg bor på samsø, har boet der i 3 år nu, og nu er næsen på vej hjem igen til gode gamle rødovre i kbh, her den 1/1, og min mening er at få OC noget mere, og fået hygget mig noget med det, da jeg nu ikke skal slå græs, renovere hus osv mere
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
CPU Voltage, siger vist sig selv CPU VTT Voltage, denne er ret vigtig, den hjælper Bus Speed, QPI og NB MHz (navne fra CPU-Z) CPU PLL Voltage, Std er vist 1,80, og gav ikke rigtig noget på X58, om det er anderledes på P55 har jeg ikke fundet ud af endnu DRAM Voltage, 1.65 er max "anbefalet" men så længe der max er 0.50 mellem den og VTT er det ok, fx 1.75vRAM og 1.45vVTT = 0,30 i difference DDR VREF CA A, Disse 4 kan man rodde med den dag man keder sig, aldrig noget jeg har brugt ret meget tid på, så ingen råd her DDR VREF CA B DDR VREF DA A DDR VREF DA B PCH Voltage, er volt til den chip nede i højre hjørne af bundkortet, sydbroen, lidt volt her kan ofte hjælpe på det ene og det andet Og nordbroen er jo flyttet ind i CPUen nu, det vil så også sige at højere VTT = højere temp på CPU, hvor meget ved jeg ikke Alt hvad du ellers kan slå til og fra kan du bare lade være til at starte med, det er ikke der begrænsningen er. Du kan jo evt starte med at se hvad den selv finder ud af, sluk systemet, tryk OC Genie knappen ind og tænd, efter nogle sekunder skulle der gerne komme billede på og så har den selv fundet et OC, ganske enkelt ![]() Så kan du se hvilke volt den har sat i bios, og så har du et udgangspunkt. Kunne forestille mig den sætter volt over hvad der er nødvendigt.
|
||||
|
||||
|
jamen så til at starte med så har jeg da misforstået det med differencen, troede det var mellem cpu , og ikke ram, men så vil jeg prøve at starte med det..
|
|
|
||||
|
||||
|
og volt på cpu, har jeg ligget på 1.3 cirka... kan se det måske er for lidt, kan vel sagten fyre den op på 1.4 så, det er cirka der den lander med oc genuie
|
|
|
||||
|
||||
|
Max BCLK, indtil videre
![]() Kulde skulle give en del, og der er også mere volt at give af ![]() Grænsen fra rimelig stabil til at den fryser er 1-3 BCLK Bemærk den ret høje NB ~4300MHz, divideren til den er låst til 18x, er ret sikker på det er den der sætter grænsen ![]() http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=816080
Last edited by noxon; 08-11-09 at 16:40. |
|
|
||||
|
||||
|
kan du ikke sætte den ned til 16 NB divideren..?
det kan man på mit er det ikke noget med man skal holde sig til 2 klodser ram ved oc..? jeg for lige fikset noget aftens mad her, og for luftet hunden, så prøver jeg lige at lege lidt også
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nej desværre, er i gang med at lave en liste med rettelser til BIOS og deres Control Center, bliver sendt til min MSI kontakt i morgen så håber jeg de kan fixe det hurtigt, for er ret træls jeg slet ikke kan clocke ram, de kører jo bare DDR2 hastigheder ![]() Jeg ved faktisk ikke hvor meget det har at sige på P55/X58 med flere ram klodser.
|
||||
|
||||
|
der har vi jo en bibel
tak for denne guide noxon så har jeg lidt at gå efter på min gd80
|
||||
|
||||
|
nu fik jeg lagt lidt forsigtigt ud
ratio 20 fsb 200 cpu V 1,437 bios og 1.376 i cpu-Z VVt V 1,351 ram V 1.65 også begynder den at gå kold hvis jeg skruer op for fsb hvad er en kritisk temp på de cpu,er her..? HW monitor viser 51-53 grader på kernerne ved W-prime 1024 |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
![]() Citat:
![]() CPUerne bliver ret varme, 90c har jeg ofte set 965ern på ![]() Men nu går jeg ikke så meget op i temp så længe den er stabil.. Selvfølgelig er lavere temp = højere OC. At den dør ved højere fsb, kan både være cpu, ram, nb og qpi der bliver for høj. Så her må du teste de forskellige ved at ændre dividers i bios, så du har guidelines for max på dem, så ved du ca hvad der sætter grænsen hvor ![]() ---- I mens jeg lavede aftensmad skulle jeg se om 5ghz var muligt, det var det dog ikke helt, men hvis CPUen bare køre ordentligt med dice og ln2 skal der nok være nogle hæderlige hastigheder i denne chip ![]() http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=816434
|
||||
|
||||
|
jamen jeg siger ihvertfald tak for hjælpen.. kan se jeg godt kan gi den lidt mere volt hist og her uden bekymring
![]() og ser sgu godt ud 4.9 ![]() og lige et hurtigt spørgsmål.. inde på hwbot har jeg lige oprettet en profil, så spørg den om hold navn, men man tilføre denne side..? eller er det liiige og stramme den..?
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ja det er stadig bil radiatoren ![]() Ja det gør du bare, nu flere jo bedre
|
||||
|
||||
|
så gør jeg det.. og glæder mig til at se hva du for ud af det med ln 2
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ang HWBot, så husk lige at vælg hvilket HW du bruger, går ud fra du har kørt med 2 4870x2 i CF, det har nemlig ret stort betydning for de points du får og om din score bliver slettet af en admin ![]() http://hwbot.org/result.do?resultId=918825 Fx for 4870x2, skriver du bare 4870, og så kommer der en liste med valgmuligheder
|
||||
|
||||
|
ok..det går jeg lige ind og retter i
|
|
|
||||
|
||||
|
men der står derinde hva jeg har brugt..?
|
|
|
||||
|
||||
|
Hmm ja nu gør der.
Før stod der unknown og du fik knap 50 points da det var en 13. plads single card
|
||||
|
||||
|
nok en admin der har set det
![]() men vidste jeg så ikke lige.. kan heller ikke få den der url adresse til at virke her.. men nok om det i din P55 tråd men jeg blev lidt stolt da jeg så det jeg lå 13
|
|
|
||||
|
||||
|
min maskine går kold.. jeg kan ikke helt afgøre om det er mine ram eller hvad fa**** er det der går galt.
jeg giver 1.65v på ram @ 7-7-7-21
|
||||
|
||||
|
Så prøv at give dem noget mere 1.75 de kan holde til 1.9-2.0v på luft uden probs min ven
|
|
|
||||
|
||||
|
stadigvæk ustabil som en i ***********
- meco
|
||||
|
||||
|
Så prøv at sætte dem til 8-8-8-21 1600mhz ved de 1.75v
|
|
|
||||
|
||||
|
efter en god times tid med riska i telefonen er jeg glad for at kunne meddele at jeg render stabilt på 4.2 ghz..
CPU = 1.449 VTT = 1.439 PLL = 1.850 DRAM = 1.775 @ 7-7-7-21 validated - meco
|
||||
|
||||
|
Er det med vand? Jeg overvejer stadig om man skal købe i5 eller et AMD setup
|
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
- meco
|
||||
|
||||
|
Flot BCLK !!!
Mht. ydelse, prøv at kør løsere timings og højere multiplier på rammene, det bør give en hel del!
My pop-signature, HW list; Processors i7-870, AMD 965C3, i5-750 Motherboards Gigabyte; GA-P55A-UD6, GA-MA790FXT-UD5P, GA-P55-UD4P Ram Corsair; 3x2GB 2250GTX, 2x2GB 1600C8 Graphics HD4870X2, HD4870X2, 8800GT G92, 7800GTX, x850XT, 7300GT. Laptops: Dell XPS M1210(12.1”) Toshiba Satellite(15.4”) PSU 2x Corsair TX950, Corsair CX400 |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ja, men jeg kan overhovedet ikke pille ved ram kun nogle få timings, dividers kan jeg ikke rode med.BIOS understøtter dem tydeligvis ikke ordentligt, var samme problem på mit msi elipse sli med de første bioser.. De ram kan nemt 950 8-7-6-15 ved 1.77volt
|
||||
|
||||
|
jeg sidder med det msi control center, og har instaleret fra cd, og når jeg åbner det, er der en alarm lyd.. kan man fjerne den..? downloadede den der ligger på msi hjemme side, der er den lyd også
|
|
|
||||
|
||||
|
Ang: Re: MSI P55-GD65 + i7 860
Citat:
![]() - meco
| Tråd Værktøjer | Søg I denne Tråd |
| Display Mulighedder | |