+ Besvar emne
Side 1 af 2 1 2 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 40 af 67

Emne: Project WAVE

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Project WAVE

WAVE

[IMG][/IMG]

Efter at ha kørt 2½ år med at standard Thermaltake Kandalf LCS kabinet, er jeg blevet så træt af at se på det, at jeg vil modde det lidt
    Men efter at set på andre mods, fandt jeg hurtigt ud af at det ikke var nok kun at modde det lidt, der skulle mere til, så satte mig ned og udtænkte en ide, det endte så med at Thermaltake Kabi ikke kun bruges til min ide så der skulle findes et andet. Jeg endte så op med et Coolermaster ATCS840 silver kabinet, lige så stort som mit Kandalf, men bedre indrettet til mit mod

Formålet er også at komme til at lære at OC med vand på de forskellige dele, og der er dette forum jo det rette sted at søge info om det

Sponsor:

VcFyn
    Tj-Bolte

Budget: Tja... Så billigt som muligt, der er trodsalt finanskrise

Farvevalg:

Udvendigt Slebet Aluminium
    Indvendigt malet sort enten halvblankt eller helblankt
    Kabel blå
    Slanger klar, med UV blå kølevand
    Lys blåt

Udstyr:

Kan betragtes som min indkøbsliste

Hardware:

Coolermaster ATCS840 silver (købt)
    ASUS Crosshair III (Købt)
    AMD Phenom II 965 Blackedition 125w (Købt)
    8GB DDR3 Ram Kingston HyperX 4x2GB (Købt)
    Corsair HX850 (Købt)
    2stk ATI HD5870
    1stk Samsung Spinpoint F3 1TB (Købt)
    Isolering af Kabinet, Noiseblocker dæmpningsmåtter (regner jeg med)
    Diverse blæsere, lydløse og med go Airflow
    Diverse lys og dioder
    Styring: AC aquaero 4.00 USB - white/blue med AC aquaero powerbooster
    Alphacool LCD-Display 240x128 Pixel blue neg. silver
    Samsung Dual DVD drev (Købt)

Vandkøling:

2stk Laing DDC 10w med XSPC top (Købt)
    1stk HW Labs GTX140 ændret til HW Labs GTS140 (Købt)
    1stk HW Labs GTX360 (Købt)
    EK Supreme HF Black Acetal
    EK Fullcover HD5870 Black Acetal + Nickel med Rambackplate Nickel
    EK - FB ASUS Crosshair 3 - Black Acetal + Nickel
    MIPS RAM cooler 4 incl. 4 RAM Module Nickel POM Limited Edition
    Fittings til 13/19 slange
    Slange Tygon R-3603 - 19/12,7mm - ½"
    Bistpower 45 grader samt studser
    Slange Masterkleer 7/16” til synlige steder med studssamling uden klips
    XSPC Bay Reservoir Dual 5.25” – Klar (Købt)

Kabler:

Der laves pæne blå kabler, i stedet for standard blandet farver.

Kommer med et design oplæg senere idag eller imorgen, håber det er noget som falder i go smag
    Senest redigeret af Vaptor-x : 8. June 2010 kl. 16:54

2. Følgende brugere siger "Tak" til Vaptor-x For dette brugbare indlæg:

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Ang: Project WAVE

Så er vi kommet til det spændende, designet af mit mod

Selve ideen går ud på at få skjult så meget som muligt bag aluplader, så kun de lækre dele er synlige

Jeg laver en oversigtstegning i Inventor, for at få en ide til hvordan det kommer til at se ud færdigt, og for at rette evt. design fejl. Efter at ha brugt mange timer med store tanker og ideer og gjort mange målinger på kabinettet, er der blevet tegnet følgende:

Nede ved PSU’en skal den anden LAING pumpe være, samt harddiske og et par blå katoderør, til at skjule psu osv. Er der monteret en aluplade, som skal poleres op til spejl, og på den er den synlige Laing pumpe monteret, så kun plexi toppen er synlig.
    I toppen ligger GTX360 med 3stk 120mm blæsere med påmonteret, dertil bliver der lavet en speciel top plade, til at skjule selve radiatoren, den vil jeg komme nærmere ind på et senere billede.
    På kabinet siden, er det lavet bølgemønstre, som er det gennemgående tema for kabinettet, der bliver monteret klar plexi på hele bagsiden af kabinet siden, og i bunden lyser det blåkatoderøret op, dog kan man ikke se ind til psu osv., da der er lavet en skillevæg der. WAVE bliver oplyst af Reservoiret, dog synes jeg der mangler noget over WAVE navnet, tænker på 3 små bølger mere.
    I fronten er der monteret 2stk 120mm blæsere, kun den er synlig, den anden forsyner pumper med friskluft, ligeledes kan man se GTX140, denne bliver sat ind bagved noget spejlplexi, som i et udstillingsvindue, den trækker frisk luft inde fra rummet hvor PSUen ligger, og danner derved et Airflow for de dele. 

Nu kan man se der hvor der stod WAVE før, kommer Reservoiret til syne.
    Ligeledes kan man se det blåkatoderør samt den dæk plade der skjuler psu osv.
    På bagsiden af MB trayet, er der monteret en 120mm blæser, der hvor den normalt sidder, det er så her det normale høre op. Selve det skinnesystem som det normalt køre i, er fjernet totalt, og MB bliver rykket 10-15mm op, for at det kommer til at passe med den spejlpoleret aluplade som sidder i 120mm højde. Dette er gjort for at give noget mere plads ved PSU, men også for at få det til at passe med at de 2stk 120mm blæsere i front, kommer til at blæse på hver deres etage i kabinettet, og hvor tit bruger man lige sådan et MB tray til noget…
    Man kan se at drivebayet ikke er synligt ligesom det plejer at være, men er skjult bag noget aluplade.

Herover ses Kabinettet fra toppen, samt den specielle top plade, jeg omtalte tidligere.
    I top pladen er der fræset et bølgemønstre i, så man kan se lyset fra de blæserne igennem pladen, samt blæserne kan trække luft igennem pladen på denne måde.

[IMG][/IMG]

Top pladen som kan gå op, ved et tryk på en knap, ned er dog manuelt, pladen køre op ved hjælp af en gasdæmper, når pladen er nede, er det meningen en elektromagnet skal holde den på plads. Undersiden af pladen er spejlpoleret, så blæserne giver genskær i den, når den er oppe.
    Kabinet siden har de samme bølger skåret ud som den anden side, det er meningen at begge kabinet sider skal skæres ud med en laserskære.
    Fronten den er ikke helt sikker endnu, jeg har to ide’er, enten, bliver den med standard pladen i bunden, hvor der fræses WAVE ind i den i stedet for Coolermaster skiltet, og DVD drevfront skal ha et sleben front i stedet, reservoiret er synligt, samt fan/pump controller. Eller også skal der laves en front, der går fra top til bund, som også kan køre ud ved hjælp af en gasdæmper, aktiveres på samme måde som top pladen, det kommer helt an på om pladsen er til det, her skal DVD drevfront også ha et sleben front i stedet, og reservoiret er synligt, samt fan/pump controller.

Kabinet side som er blevet opdateret med 3 bølger over WAVE, samt størrelsen på navnet WAVE er gjort til 45mm i stedet for 40mm.

Der vil komme en update på fronten, skal lige ha målt lidt efter når de første plader er klar, lige pt lader det til at min ide, som jeg havde som udgangspunkt ikke kan lade sig gøre...

Håber det giver mening
    Senest redigeret af Vaptor-x : 17. February 2010 kl. 22:38
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Formerly known as dude1992 Cyph3r Smurf's avatar
    Oprettet
    Jul 2008
    Sted
    Grenå - Billund
    Tak
    4
    Takket 11 Gange i 11 Indlæg

Re: Project WAVE

Har du tænkt på hvordan vandet skal laves? altså vil du køre 2 systemer eller?

Ellers ser det ud til at være et kanon fedt projekt, glæder mig til at se delene ankomme.

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Havde tænkt mig et singel Loop, der kommer for mange slanger med et Dual Loop, og min plan er at holde det så simpelt som muligt, så det ikke kommer til at se rodet ud
    Kommer med en lille update senere idag.
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

En lille Update

Fronten er kommet på plads, en lidt mere simpel front end planlagt, der var bare ikke plads til hvad jeg havde tænkt på

Som tegningen viser, så er der gjort plads i fronten til lidt af hvert, selve Resovoiret, skal ikke fyldes helt med vand, håber jeg kan få dannet en bølge effekt i det på den måde

Ellers er det meningen at hele fronten skal dækkes med en klar Plexiplade, som skal bøjes rundt om kanten på fronten, så den følger den, samt den skal hæves 5-10mm ud fra fronten, så de 2stk 120mm blæsere kan trække frisk luft ind i kabi. Af gode grunde kan denne plexiplade ikke gå hele vejen op og dække for DVD drevet

Ligeledes er de første stumper ankommet

Til at starte med er der en 1x2 Meter Aluplade fra Sanistål, selvfølge mega billig 225kr
    Så skal der dælme laves noget Alu plade i det Kabi...

[IMG][/IMG]

Selve Kabi nok det vigtigste til at starte med

Så er der også lige et par små stumper, så jeg kan komme igang med de første par trin i projektet

Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Må sige jeg er pænt imponeret over hvor meget luft de SilenX iXtrema PRO 120 mm giver i forhold til sådan en standard 120mm Thermaltake giver
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

OCTeamDenmark Nosfer@tu's avatar
    Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark,Hillerød
    Tak
    23
    Takket 23 Gange i 20 Indlæg

VILDT lækkert case allerede INDEN du går igang

Bliver spændene at følge med
    OCTeamDenmark.com Staff
    Cooled and sponsored by Coolerkit.dk

OCTeamDenmark Nosfer@tu's avatar
    Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark,Hillerød
    Tak
    23
    Takket 23 Gange i 20 Indlæg

hey Vaptor-X.
    Bliver spændene at følge med i

har uploadet dine billeder i et album for at vise hvad du egentlig kan med det
    Sletter dem senere, men blot for at vise dig det.

Øger størrelsen på billede uploadsne til 350 Kb imorgen, nu skal jeg sov efter den lange nyhed om CIV5

OCTeamDenmark - Nosfer@tu's Album: Vaptor-X

EDIT: Ja jeg er åbenbart træt
    OCTeamDenmark.com Staff
    Cooled and sponsored by Coolerkit.dk

Oprettet
    Jul 2008
    Sted
    Grenå - Billund
    Tak
    4

Hehe cool feature vidste slet ikk det med albums.

Glæder mig også til at se mere af den worklog

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Uh.. Civ5 Det fedeste Empire building serie ever

En lækker feature med et album, så kunne jeg da lave et album med alle de vigtigste billedere i løbet af mit projekt der, det er bare under ens profil, i Billeder & Albums man laver det..?

Men håber da det bliver lige så godt som på tegningen, man er vel ikke en dygtig smed for ingenting, selvom det er 7 år siden jeg sidst har arbejdet med det
    Skal ha lavet en del her i weekenden, skal bruge lidt tænke tid, da jeg er rendt ind i endnu et plads problem Men det ka jo vise sig at blive endnu bedre af det
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Kommer med en lille update her.

Har skilt kabi ad, og lavet de første snit i det

Her ses kabifra siden af, jeg har skruet alt af som kan skrues af, næste billede viser det forfra.

Nu har jeg så skåret alt udnødvendigt ud af kabi, dvs. skinnesystemet til MB og 3½ drivebay, så jeg kan få plads til køler og blæsere der skal side der.
    Næste billede viser det så forfra igen, det er nu blevet ganske tomt, så det er klar til at blive fyldt med lækkerier igen

Det er så alt det jeg ikke skal bruge mere, af det gamle kabi, sikke meget affald jeg har fået mig

For at de 2stk 120mm blæsere frit kan trække luft ind i kabi, skal der fjernes lidt i rammen, næste billede viser så fronten efter der er skåret ud.

Der var ikke så meget med i denne update, men jeg har også fået planlagt lidt til den kommende tid, kommer med endnu en update her i weekenden, på endnu mere plade arbejde
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Så kommer der en update mere, denne gang er der sket lidt mere
    Jeg kunne ha nået lidt mere, hvis det ikke var fordi jeg borede en række huller forkert i frontpladen, efter jeg havde savet det hele ud

Som det første skar jeg 2stk plader ud af min 1x2M Alu plade, en plade til front udv. og en til front indv. dernæste skulle der bores huller til blæserne (Denne gang borede jeg før jeg savede ud) Til det brugte jeg en ridseklods, ridsepind, målebånd, vinkelsliber, bor og boremaskine.

Så tog jeg min inventor tegning, og printede den ud i 1-1, så den kunne bruges som skabelon.

Skabelonen skulle skæres ud, før den kunne sættes på pladen, dette gjorde jeg med et blad fra en hobby kniv, og ja jeg skar mig

Nu hvor den er skåret ud, kan jeg sætte skabelonen på pladen med noget malertape, så kan jeg lige strege de lige linier op, inden jeg saver ud.

Til at save ud med, brugte jeg en lille sav, med en meget lille fin klinge, dette var meget praktisk da jeg skulle save de bølger ud. For at save bølgerne ud, gjorde jeg det samme med skabelonen igen, meget simpelt, men yderst virksomt Til lige t rette kanterne til brugte jeg en fil, ved bølgerne brugte jeg en rund fil.

Her ses det færdige resultat så, synes selv det ser ganske flot ud, især når man tænker på det er lavet i hånden (Man skal da rose sig selv )

På samme måde lavede jeg Frontpladen Indv.

Da der kun skal sidde blæser i den ene side, var jeg nød til at skære en 120mm blæser op, så jeg kunne bruge rammen som afstandsstykke i den anden side, i disse afstandsstykker kan jeg så efterfølgende montere en diode, til at lyse bølgerne op. Her brugte jeg min lille Proxxon mulitisliber

Her ses det færdige resultat forfra, der mangler stadig en alt fin slibningen, men det giver da en go ide om hvordan det kommer til at se ud

Og her ser vi den indv. frontplade, blæserne bliver skiftet ud til nogen flotte Silenx Ixtreme 120mm til sidst, de skulle jo nødig blive ridses inden da

Næste update kommer måske på onsdag, det kommer lige an på tiden
    Senest redigeret af Vaptor-x : 21. February 2010 kl. 16:43
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Modderfucker Nutman's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Yay, endnu en dansk worklog. Oooop på Bit-Tech med den, så du kan få noget berømmelse.

Og det ser godt ud - er altid imponeret, når folk hiver løvsaven frem og går igang. Det må tage siiiindssygt langt tid og er i min verden RIGTIG modding - ikke noget med CNC skæring her! (ikke at jeg aldrig ville bruge CNC skæring - jeg er sgu' for doven til løvsaven, hehe)
    Best regards, Nutman

Project: Nutman - Sponsored by: Coolerkit - Specialtech - EK Waterblocks

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Takker
    Ja det tager sgu lang tid med en løvsav
    Men det er stadig ikke 100% nøjagtigt ligesom CNC er, det er kun 99%
    Noget af det skal CNC laves, ellers bliver det ikke godt nok, de bølger er sgu sværre at få til at se godt ud...

Bit-Tech ligefrem, det kunne da være sjovt hvis min standard er go nok til det
    Kommer med en update mere i aften eller imorgen middag, skal lige ha skåret et par gevind huller.
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Så blev det tid til endnu en update
    Selvom den blev forsinket pga noget så trælst som arbejde

Denne update kommer til at omhandle indbygning af koldkatoder i bunden, samt de afstivningsprofiler der skal holde bundpladen som skal dække PSU, slange og kabler

Som det første skal jeg ha mærket op hvor koldkatoderne skal side, da der er lidt pladsmangel skal der skæres lidt i Kabi så de kan være der, det ordner jeg med min trofaste Proxxon

Nu hvor jeg har lavet mine snit, kan jeg bukke pladen ned med en klemtang.

Som man kan se passer mine koldkatoder perfekt ind i hakkerne, dette var nødvendigt for at der var plads til mine dækplader i bunden.

Til afstivning af kabi i bunden, vil jeg montere noget Alu U-profil, disse profiler bruges også til at holde min bunddækplade på plads. Jeg bruger nogen 12x8x12 u-profiler som sanistål (Sanistål: Forside) har været så flinke og forære mig I disse profiler skal jeg ha lavet en lille udskæring til at montere dem på kabi, samt boret et hul i den ene ende, dette hul kommer jeg ind på i næste billede

Her kan man så se det færdige resultat, på det ene billede kan man se et nærbillede af den ene ende hvor jeg har buket det stykke med hulet ned, så der kan monteres en skrue ind forfra, det er så nu det smarte kommer i næste billede

Som man kan se, så passer mit profil perfekt ind til mine front plader, hvor jeg kan genbruge det hul, til at lave en bolt gennemføring, og derved få den til at side fast foran, derfor lavede jeg mit lille smarte buk

Da en alm. undersænkede maskinskrue ikke passer ind foran, har jeg været nød til at tilpasse to skruer, man kan tydligt se på billedet hvilke to der er tilpasset på billedet

Et lille helheds billede af de to U-profiler

Efter at skåret de to side dækplader til, skal der mærkes op til huller i pladerne, og M3 gevind i de to u-profiler, så der kan bores lidt.

Efter jeg har haft gang i min trofaste boremaskine, kan huller så afgrates med en lille undersænker, så der ikke er nogen skarpe kanter mere. U-profilerne er ligeledes klar til at få lavet lidt gevind med håndkraft

Den ene sidedækplade skal ha lavet et lille buk, så den ikke kommer til at dække for den nedereste blæser, efter at ha lavet et lille snit, har jeg lagt den op på et bord med en skarp kant, og spændt den fast med to skruetvinger, så jeg kan lave et fint buk i hånden.

Er mit lille buk ikke fint

Nu er plader og u-profiler så monteret på kabi, og det passer bare perfekt, dækplade støder lige op til koldkatodernes firkantede plexiklodser, u-profilerne monteret perfekt på kabi, uden det var nødvendigt at lave nye huller i frontpladen, man skulle jo næsten tro jeg havde planlagt det

Et lille tæt kig på den ene dækplade som skulle ha det lille buk.

Og et kig forfra

Bølgerne er blevet filet lidt ekstra til, og ser nu meget pænere ud end de gjorde før.

Det var så alt for denne update, håber i synes om det, og som altid så er der ikke noget af det som er færdig slebet eller poleret, det kommer til sidst.

Nu hvor det er weekend er der jo tid til noget mere arbejde, så der kommer en update mere i weekenden
    Senest redigeret af Vaptor-x : 28. February 2010 kl. 00:06
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Uha, godt arbejde!
    Best regards, Nutman

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Så er det blevet tid til at fremvise weekendens arbejde, ikke så meget da jeg ikke lige kunne gennemskue hvordan jeg skulle bære mig ad Det endte med at jeg skrottede mit første udgangs punkt, da jeg ikke synes det blev pænt nok.

Men updaten kommer til at omhandle montering af GTX140 radiatoren
    En af de ting der hurtigt viste sig, var at der ikke rigtig var nok plads til den, når blæseren skulle ha nok afstand til nærmeste genstand, Så den røg ud, og ind kom en sprit ny HW Labs GTS140 istedet, en smallere radi, men med gode køle enskaber

Er den ikke fin

Til at montere den på, valgte jeg at bruge en Alu L-profil 2x10x20 som jeg fik stillet til rådighed af Sanistål Så for ikke at spærre for flowet igennem radiatoren pga. det beslag, skulle jeg ha mærket op hvor blæseren skulle side, så jeg kunne lave denne udskæring i mit Alu profil.

Til det satte jeg noget malertape på radiatoren, og skar udskæringen ud med et blad fra en hobbykniv, malertapen tog jeg så forsigtigt af, og satte den på mit profil.

Selve profilen er skåret ud på 500mm, så er der lidt ekstra at give af i den ene ende, jeg har en lille plan som jeg ikke vil afsløre endnu, da jeg lige skal være helt sikker på at det kan lade sig gøre

Til at lave et flot snit, brugte jeg igen min løvsav og en fil til at rette kanterne til.

Efter jeg har fået det skåret ud, skal der laves huller til montering af radiatoren, da mine beslag skal monteres i bunden af kabinettet, skal jeg ha bukket den i en 90 graders vinkel, til det har jeg lavet et lille snit med min Proxxon

Nu er jeg så klar til at lave bukket, igen har jeg fundet et bord med en skarp kant, og spændt mit profil fast med en skruetvinge, selve bukket skal laves forsigtigt, da alu profilen ikke er blød, men mere hård end min alu plade er, ellers risikere jeg at knække mit profil.

Som man kan se, så lykkedes det mig at lave mit buk, uden at knække den, jeg skal så lige ha rettet vinklen til, det gør lettest ved at tage den af bordet, og bukke den i hånden, ved at bukke den over 90 grader, så falder den plads på 90 grader.

Det overskydene materiale på profilen, skal lige skæres af, så jeg får en flad overflade, til at spænde den fast på mit kabinet, igen hiver jeg min proxxon frem og laver snittet med.

SÅ er mine beslag færdige, klar til montering

Her kan vi se radiatoren spændt fast på mine beslag, det er den side som bliver synlig.

Lige et billede bagfra, nu kan man rigtig se mine udskæringer i alu profilen

Sådan nu sidder den i kabi, mangler bare at få lavet nogen bolt huller i kabi, eller gevind i beslagne... Men det begynder da og ligne noget nu.

Set bagfra, det bliver ikke synligt, men derfor skal det da se godt ud alligevel
    Det overskydene alu profil, regner jeg med at skulle bruge til en ide, jeg fik i sidste uge, der skal lige laves noget efterforskning inden jeg kan gå igang med det...

Utroligt så lidt arbejde kunne tage så lang tid, men brugte en del tid på at lave noget ophæng som røg direkte i skraldespanden, så der skulle tænkes nyt, store tanker tager jo lang tid

Havde lige lidt sjovt, stoppede 2 LED lys ind foran, lige for at se hvordan mine bølger kommer til at se ud, det er kun et ca. look, der mangler jo plexi og overflade behandling, men jeg fandt ud af, der skal males sort på den synlige flade inde bag bølgen, ellers reflektere LED lyset direkte på pladen, og det ser ikke så godt ud, ellers synes jeg det ser ganske fornuftigt ud, så glæder mig til at se de andre bølger
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Surf those waves! \o/

Seriøst, det ser godt ud.
    Best regards, Nutman

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Så blev det tid til en lille update og noget hardware...

Min HW Labs GTS140 som i har set, men ville da lige ha den med igen

Var så heldig at finde en brugt HW Labs GTX360 med kun et par små monterings ridser til den billige sum af 250kr

Så er vi kommet til mine små Laing 10W pumper, så kan der rigtig blive pumpet noget vand rundt

Og i et hvert vandsystem, skal der også være en beholder til alt det vand, der har jeg valgt denne XSPC Reservoir

Så er der kommet lidt gratis ting i posten idag

Kassen indeholder vådslibnings sandpapir, henholdsvis 2m a korn 400, 800, 1200, 1500 og 2000. Samt noget polerings grej
    Slibematerialerne er leveret af Værktøjs Centeret Fyn Værktøjs Centeret Fyn

Der er også en lille kasse med rustfrie bolte og møtrikker, i størrelserne M3, M4 og M5.
    Boltene er lev af TJ-Bolte TJ-Bolte

Tak til begge firmaer for hjælpen

Nu til lidt arbejde på kabi, sidst blev jeg jo ikke helt færdig med at montere den GTS140 i kabinettet...

Så jeg bestemte mig for at lave M3 gevind i beslaget for GTS140.

Så der skulle jo bores nogen huller i kabinettet til at montere GTS140 i, det har jeg så gjort her

Nu er GTS140 monteret i kabinettet, men som man kan se, så er boltene lidt for høje

Efter lidt aktion med min proxxon, så er boltene blevet en del mindre, nu er det lige før de bliver væk imellem mine finger

Så passer boltene sørme perfekt

Det var alt hvad det kunne blive til denne gang, men nu hvor det er weekend, kommer der noget mere update inden weekenden er omme
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Fino, ser godt ud - men husk at rense de brugte ting, du har indkøbt til dine vandloops. Den venstre pumpe ser ret rød ud, men impelleren BØR være blå, såvidt jeg da husker.
    Smæk bare alle de brugte ting i et loop og brug en blanding af 5% citronsyre og 95% demineraliseret vand. Lad det køre et par timer og skift så til en ny blanding i en times tid ekstra. Til sidst skyller du efter ad 2 gange med demineraliseret vand - lad det løbe ca. 1/2 time pr. skift.

Sådan plejer jeg ihvertfald at gøre.
    Best regards, Nutman

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Ja den ene pumpe er brugt et par mdr, så den skal renses sammen med den ene radi, har skam også købt citronsyre og vand til det, skal bare lige ha fat i noget slange og misbruge til det
    Senest redigeret af Vaptor-x : 6. March 2010 kl. 09:58
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

En update mere

Som man kan se på et af de sidste billedere i sidste update, så er bunden af kabinettet ikke særlig pænt at se på, man kan se de forskellige beslag og huller til blæsere som ikke skal bruges til noget, og da en del af bunden bliver synlig, vil jeg ha lavet nogen dækplader, til at skjule alt det grimme...

Som ved de andre udskæringer af plader, skal jeg ha gang i vinkelsliberen igen

Efter at ha skåret den første plade ud, har jeg afgratet kanterne, og er endt op med denne plade, det er pladen som skal dække beslagene som holder henholdsvis GTS140 og fødderne på kabinettet.

Da den ene sideplade har et lille buk, som i nok kan huske, skal min nye plade ha lavet et snit, så den følger bukket pænt i den ene side, for at tegne dette buk op, tager jeg et stykke papir og ligger op langs kanten af bukket, og tegner det op

Som ved de andre optegninger, skære jeg tegningen ud med et blad fra en hobbykniv.

Nu er min tegning så klar til at blive på tapet min plade, så jeg kan save formen til, her bruger jeg igen min trofaste løvsav

Som man kan se passer pladen nu perfekt op imod de andre plader, jeg har også brugt en fil fligtigt for at få det til at passe godt.

Nu mangler jeg så bare at finde en måde at fastgøre denne plade, jeg var så heldig at i beslaget som holder fødderne, er der 2stk M4 gevind i, som ikke bliver brugt, så det var bare at bore to huller i pladen, og tilpasse et par M4 bolte i længden, så kunne jeg montere den

Så er pladen monteret i kabinettet, indtil nu ser det jo ganske fornuftigt ud, der mangler dog stadig nogen plader for at det er perfekt

Så der skal lige skæres to plader mere, en til at dække monterings stedet for en blæser i bunden af kabi, samt en lille plade lige under GTS140 Radiatoren.

Lige en lille test montering for at se hvordan det ser ud, samt jeg lige kan file kanterne til, så de passer bedst muligt op imod de andre plader. Men der mangler ligesom noget finish på pladen som dækker beslagene...

Så jeg vil bukke enden på pladen ned, og skære den af så den passer perfekt i højden. Til det skal jeg bruge mit bord igen, med den skarpe kant, så jeg kan lave et flot buk, da det skal være et 90 graders buk, og jeg gerne vil ha en skarp kant på bukket, bruger jeg en korkklods til at bukke med, så jeg får lagt mest muligt pres på pladen, helt inde ved bordkanten.

Og wupti et pænt buk, ikke helt de 90 grader endnu, men det bliver den lige om lidt

Derfor vender jeg pladen om, og giver den det sidste på den led.

Sådan
    Nu skal jeg bare lige ha skåret det overskydne materiale af, så mit buk ligger pænt ovenpå pladne som dækker blæser indtaget i bunden

Den lille plade som skal side under GTS140, skal boltes fast, derfor laver jeg noget M3 gevind i beslaget for GTS140, og tilhørende huller i den lille plade.

Efter en del tilpasning med filen, passer de 3 plader perfekt ind i kabinettet, synes selv at kanterne passer godt op imod de andre plader

Det var så alt hvad det kunne blive til for denne gang...
    Det skal så siges nogen af pladerne skal males, andre poleres til en krom finish, og en enkelt til Spejl, men mere om det senere i projektet.
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Overclocker gorgy_dk's avatar
    Oprettet
    Dec 2008
    Sted
    danmark
    Tak
    7
    Takket 2 Gange i 2 Indlæg

fedt at følge fedt og se når nogen virklig går op i detalierne

det var 1 fedt kabinet
    og det fremgår allerede det bliver meget federe

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Takker
    Der mangler stadig lidt fin pudsning af kanterne, det er nemmere at se på billedet, at der stadig er lidt at komme efter, end det er at se i virkligheden...
    Går efter et flot finish, der skal være kælet for alt, så man kan være stolt af sit arbejde
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Så blev det endelig tid til en update

Takket være Post Dk effektive forsendelser, modtog jeg ikke nogen materialer i sidste uge, så der blev ikke lavet noget den weekend

Noget af det jeg modtog var en masse dejligt Akryl, så jeg rigtig kan komme igang, jeg har nemlig lavet lidt ændringer, for jeg synes det blev for standard agtigt min første ide

Min plan for denne update, er at arbejde på fronten, oprindeligt havde jeg planlagt at skære det der er markerede med sort ud, men synes det blev for smalt, og man kan ikke rigtig se bølgerne og blæserne ordentligt.

Derfor bestemte jeg mig for at lave en større udskæring, og lave det om til et vindue, ligesom i en kabinet side, synes selv det var en bedre løsning.

Så efter en tur med vinkelsliberen, ser fronten nu sådan her ud

Det krævede en del file arbejde, at få rette alle kanterne op, så de blev flotte og lige, men det pyntede da lidt
    Men med den udskæring er der kommet at hul, imellem den øverste blæser, og det nederste drivebay, det skal jeg ha dækket med noget plade, det er ikke så kønt, at man kan se ind til kabler osv...

Så tænkte at jeg på samme tid, kunne lave en plade som dækkede de grimme huller der er kommet lige under, der hvor mit Waterbay skal side.

Så vinkelsliberen skal lige igang igen, og lave en plade til det formål.

Så skal jeg lige ha mærket op, hvordan mine snit skal ligge, så den kommer til at passe perfekt ind i kabinettet. Nu kan jeg bruge min elskede løvsav igen

Efter jeg har savet, laver jeg lige et lille buk på pladen, så der kommer en vinkel på, det lange stykke, man kan se på næste billede hvorfor.

Som man kan se, passer pladen ganske godt i, og når den først bliver fastgjort med noget lim, så bliver det perfekt. Mit lille buk var til at dække hullet

Så er det tid til at få tildannet noget akryl til mit lille vindue, først skal der lige saves et stykke ud med en alm sav.

Så bruger jeg fronten som skabelon til mit akryl, ved hjælp af en varmepistol, lan jeg bukke akrylet rundt om de runde hjørner fronten har, så den bliver nemmere at tilpasse indvendigt.

Efter jeg monterede akrylet i fronten, gav jeg det lige lidt ekstra varme, så den passede perfekt ind i min udskæring i fornten.

Lige et billede forfra

Synes selv resultatet er blevet ganske godt, når akrylet først bliver poleret op igen, så alle bukke mærkerne forsvinder, og den bliver limet i, så er der vist ikke meget at komme efter

Hvis man er tvivl om hvordan de 2 blæsere skal trække frisk luft ind, så har jeg genbrugt det orginale luftfilter i bunden af fronten, er spændt på at se fronten med lys i bølgerne og de rigtige blæsere, samt vand og alt det andet gejl

Det var så alt for denne update, der skulle gerne komme en ny sidst på søndag
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Jeg kan med glæde præsentere Aquatuning og Phopya som sponsere på mit Casemod

Jeg vil på forhånd gerne takke dem for deres support af mit projekt
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Hey, tillykke med sponsorerne.

Hvad skal de hver især bidrage med?
    Best regards, Nutman

OCTDK Skribent mathiasm87's avatar
    Oprettet
    Feb 2009
    Sted
    Odense M
    Tak
    0
    Takket 0 Gange i 0 Indlæg

Har lige sættet og kiggede hele tråden igennem. Det er et rigtig fedt casemod. Fedt du har fået sponser på
    Asus Rampage II x58
    Intel I7 920@ 4.1Ghz
    G-Skill Trident Series DDR3 2000MHz 6GB pc3-16000
    Zotac GTX285
    XFX AMD/ATI HD 5870
    Cosair HX1000 watt
    CoolerMaster cosmos 1000

bla bla bla

Oprettet
    Jul 2008
    Sted
    Grenå - Billund
    Tak
    4

Fedt at du har fået så mange med på projektet nu

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Ja det er lækkert med lidt hjælp
    De ku godt lide mit projekt, og synes der er blevet lagt et godt stykke arbejde i det, og sådan engang Ros kan man da ikke klage over
    Senest redigeret af Vaptor-x : 31. March 2010 kl. 14:48
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Så fik jeg endelig tid og fred til at få uploaded min næste update

I denne update vil jeg arbejde med den bundplade jeg skal ha monteret lige over PSU'en, efter at set lidt på det, synes jeg ikke det ville blive så pænt, hvis jeg bar montered en poleret alu plade der, så jeg jeg ændrede pladen til klar akryl i stedet, så man kan se ned i bunden af kabi, dog uden at man kan se kabler og slanger

Så som det første skal jeg ha savet akryl pladen til på mål, så den passer ind i kabinettet.

Efter den er savet til på mål, skal jeg ha mærket de små snit op, for at den kommer til at passe helt perfekt ind i kabi

Her alle de små udskæringer så lavet, og jeg har lige testet om den passer i kabi, og det gør den

Jeg vil så på samme tid som jeg laver akryl bunden, lave det vindue man kan se GTS140 igennem, ved at bukke et stykke af pladen op, det gør jeg ved hjælp af min varme pistol.

Bukket er lavet, og vinklen passer perfekt

Et hurtigt kig på resultatet, synes det ser godt ud

For at man ikke kan se ned til PSU og kablerne, så laver jeg en hvid akryl plade, til at sætte under den klare akryl plade som jeg lige har lavet, jeg har en lille hemmelig plan med den hvide plade senere i projektet

Nu har jeg fået lavet de små udskæringer, og jeg er klar til næste del.

Jeg vil jo gerne ha monteret den ene Laing pumpe i den plade, så kun toppen er synlig, så der skal laves en lille udskæring i begge akrylplader, for at det kan lade sig gøre

Nu hvor begge plader er tilpasset, er jeg klar til at prøve montere begge plader, men så skete det utænkelige... Den klare akryl plade, kunne ikke rigtig komme ind i kabinettet længere pga. det buk jeg havde lavet, så den satte sig fast i kabinettet, og da jeg forsøgte at få den fri, knækkede pladen midt over

Så nu måtte jeg finde på en anden løsning, for at få min ide til at fungere, derfor bestemte jeg mig for at dele den klare akyl plade i to, så den var nemmere at montere, for at gøre snittet mindst mulig, vil jeg lave delingen lige hvor pumpen skal side, så er der næsten ikke noget snit der bliver synlig

Så manglede jeg bare at lave hullet til pumpen i den klare akryl plade, samt mærke op til bolt huller.

Endelig var jeg klar til at lave en test montering af akryl pladerne
    Det ser da ikke helt skidt ud

Og lige en med pumpen løst sat i

Så skal der bare lige laves nogen huller i akrylet til M3 bolte, og lidt gevind i mine U-profiler

Den endelige montering af pladerne, se hvor godt hullerne og alle snit passer sammen, det er sgu godt gået, hvis jeg selv skal sige det

Et kig fra PSU enden.

Mangler stadig at polere akrylet op igen, der er kommet nogen små ridser efter jeg har arbejdet med dem, men de er let at fjerne igen

Tog også lige et billede af hel kabinettet, så man kan se alt hvad jeg har lavet indtil nu

Det var så alt for denne update, i må alle få jer en rigtig go påske
    Senest redigeret af Vaptor-x : 15. April 2010 kl. 20:36
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

En form for update på projektet

Pga. store mængder arbejde på jobbet, har der ikke været tid til at lave nogen former for modding de seneste to uger

Men der har været tid til at købe nyt hardware

Først et nyt wireless keyboard og mus fra Logitech nemlig MK710 modellen, et lækkert lille sæt

Der var også brug for en ny skærm
    Var en af de heldige der fik en af Kompletts skærme til halv pris

Synes det er en lækker skærm, den ser endnu bedre ud på mit bord

Og til enhver ny skærm skal der da et nyt skærmkort til
    Oprindeligt havde jeg planlagt 2stk ASUS/MSI HD5870 kort, men da de ikke kan fås nogen steder, har jeg måtte finde på noget andet... Var så heldig at få et af kompletts demo kort

Sparede 800kr på dette fantastiske ASUS HD5970 kort

Her er kortet over dem alle...

Det er det største og tungeste GFX kort jeg nogensinde har haft imellem hænderne

Nu skulle der gerne være lidt mere tid de kommende uger til at lave noget case modding, så regner med at der gerne skulle være en lidt mere spændende update næste fredag
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Uuuuh, lækkert med det 5970 dér!
    Best regards, Nutman

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Glæder mig til at få det på vand
    Er bare rendt i et tids problem her for tiden, der er bare ikke tid til at bygge på bølgen
    Men det skal der være her fra imorgen af, vil ha vand på nu!
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Ja min sidste lovning på mere byggetid gik lidt af fløjten
    Kæresten mente at der skulle arbejdes i haven....

Men nu er jeg endelig klar igen til at give den en skalle på det her projekt
    Er også igang med MB trayet, men det var ikke klar til denne update, det er et noget mere omfattende arbejde, end lige først antaget, men det skulle så også gerne blive det mere specielt

Denne update kommer til at omhandle PSU området.

Den nye PSU plade bliver lavet af 3mm sort akryl, det resultere så godt nok i at mine kabinet sider skal moddes lidt, men det er jo det jeg elsker at gøre

Først skal den lige saves af på den rette længde.

Nu hvor den nye plade er skåret til på længden, kan jeg mærke PSU hullet op, ved hjælp af den gamle PSU plade, dejlig let

Efter opmærkningen af PSU hullet, er jeg klar til at save det ud, med min trofaste Løvsav, tror efterhånden den skal ha sin egen kasse og ligge i

Her er det endelige resultat så

For at få en perfekt pasning af PSU pladen, var det nødvendigt at skære lidt ud i kabinettet.

Med en ny PSU plade, skal der også laves nye huller og Gevind, så der er lavt M3 gevind i kabinettet, og som man kan se passer alt perfekt

Det var alt for denne update, ikke så meget, men som nævnt tidligere, så er der gang i MB trayet, så der skulle gerne komme en update mere her på mandag
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Hvorfor en ny plade, istedet for at få den gamle eloxeret i sort?
    Best regards, Nutman

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Det er fordi jeg er ved at lave hele MB trayet om, derfor ændrede jeg hele bagsiden

Du vil kunne se det meget nemt i min næste update, der er en tanke med det hele
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Så fik jeg tid til at poste en ny update

Sidst fik jeg jo lavet en ny PSU plade, fordi jeg var ved at bygge MB tray'et om, er ikke blevet helt færdigt med det endnu, men mener der er nok til en ny update, pga omfanget af arbejdet der kommer til at gå på det MB tray.
    Skal lige siges der kom en Fødselsdags fest i vejen (min egen)

Nå men nu til hvorfor jeg valgte at lave et nyt MB Tray, her på det første bilede kan man se der ikke er ret meget plads bag ved MB pladen og selve kabinettet, i hvert fald ikke nok til en go kabelføring... På billed nr to kan man tydligt se at det sidder for langt nede, i forhold til der hvor min plexi plade skal side over PSU'en, så derfor valgte jeg at lave en ny MB tray, istedet for at lave noget fusk med den gamle, det ville ikke blive pænt nok

Fandt dog hurtigt ud af, at jeg ville genbrug noget af det gamle MB tray, det var lidt lettere på denne måde, men også en del mere stabilt, ved at genbruge den kraftige plade, hvor MB spændes på. Så det gamle MB tray skal lige skilles ad.

Først bore jeg alle popnitter ud helt forsigtigt, så jeg ikke ødelægger noget, og ender så op med to stykker MB tray

For at gøre lidt mere ud af det, bestemte jeg mig for at lave det så jeg havde et aftageligt MB tray, ligesom kabinettet er født med
    Så for at der er plads til MB trayer i kabinettet, skal der tages lidt af den i toppen og bunden, så der lige er et par mm luft imellem MB og kabinet.

Efter en tur med vinkelsliberen og en fil, står jeg med et skt MB plade.

Så skal der laves en ny baside til kabinettet, hvor MB pladen skal skrues fast på, her fortsætter jeg samme stil som med PSU pladen, nemlig lidt 3mm sort plexi, igen saves der med en lille håndsav

Efter endt savning, skal der måles op til huller i pladen, så den kan skrues fast på kabinettet.

Og med nye huller, skal der også laves nyt gevind i kabinettet, her er der lavet 4stk M3 gevind, og den sorte plexi plade er monteret, den passer perfekt på i forhold til PSU pladen, ingen mellemrum

Nu til at vudere hvor MB pladen skal side i kabinettet, så der er plads til kabelføringen bagved MB plade, samt der er plads nok til alt Hardwaren

Dette er en passende afstand, så er der plads til nogen gode huller til kabler (15mm)

Jeg snakkede jo før om at jeg ville lave et aftageligt MB tray, så for at der er noget til at styre den på vej ind i kabinettet, laver jeg en rille i min Plexi plade, som skal sidde lige over PSU, lige for at mærke op hvor den skal være, bruger jeg min ridse klods, til at lave en pæn lige rids.

Til at lave selve rillen, bruger jeg min Proxxon igen, først med en lille skæreskive, til at lave 1½mm rille, derefter tog jeg en gravørspids til Proxxonen, og rundende bunden af rillen, det tog en Fa..... til tid, men resultatet er i top

Til at montere selve MB pladen, på den nye bagside, vil jeg genbruge de popnit huller der er i MB pladen, og lave noget huller i den sorte Plexi plade i forhold til hvordan huller sidder i MB pladen, her snakker vi igen M3 huller.

Her er MB pladen så monteret på den sorte plexiplade, der ser sgu okay ud efter min mening

Her kan man så bedre se hvordan jeg har genbrugt de popnit huller i MB pladen.

Så er det nye MB tray monteret i kabinettet, det begynder at tage form, det køre lille kabinet

Så mangler der bare en lille ny plade oppe hvor HW Labs 360 GTX'en skal sidde
    Igen skal der bare måles op og saves ud i hånden.

I den nye plexiplade skal der igen laves huller til M# bolte, samt skæres nyt gevind i kabinettet, en smal sag efterhånden

Som sagt først i updaten, så blev jeg ikke færdig med MB trayet, der mangler stadig udskæringen til udgang og blæser osv. men det kommer i en senere post, regner med den næste, hvis jeg ikke lige finder på at lave noget andet

Håber på at ha noget mere klar på søndag/mandag, kan godt være den dag bliver overskredet, det er jo sket før
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

New Member Barkaway's avatar
    Oprettet
    Dec 2009
    Sted
    Aars denmark
    Tak
    0
    Takket 0 Gange i 0 Indlæg

det ser shu da helt ok ud, du er ik helt uden evner min dreng

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Så er jeg klar med endnu en update

Denne gang vil jeg vise jer hvordan den øverste del af kabinettet bliver moddet, så GTX360 kan monteres der.

Den første ting jeg skal ha lavet, er en plade som monteres lige over MB, så den lidt varmere luft ikke bliver smidt ind i kabinettet igen

Som det næste skal der laves nogen huller i pladen så den kan monteres, her laver jeg nogen Ø4,5mm huller så der er plads til M4 bolte.

For at få pladen til at sidde lige over MB pladen, skal der laver nogen afstands sykker, her bruger jeg noget Ø6 Alu rør, som er 4mm indv. passer perfekt til en M4 bolt.

6stk. afstands stykker, 2 af dem er lidt længere end de 4 andre, det er fordi der er en forhøjning i den gamle styreskinne, som jeg bruger til at montere denne plade i.

Næste skridt er at lave et lille buk i min plade, for at danne et stop, det bliver nemmere at se hvorfor senere i denne update

Ved hjælp af et par skruetvinger og en korkklods, er det lykkes mig at lave et perfekt buk, og ja køkkenbordet kunne jeg da heller ikke ha undværet

Så skal mine afstandsstykker monteres på pladen.

Her er pladen så monteret i kabinettet, nu er det lidt lettere at se hvor jeg skulle bruge de afstandsstykker, nu kan min MB plade, glide lige ind, der mangler bare noget sidestyring, men det kommer i næste update

Det næste der skal laves er et par beslag til at montere GTX360 radiatoren på, samt de skal også dække de gamle styreskinner, som ikke lige just er de pænneste at se på.

Lige for at montere dem løst i kabinettet, så jeg kan se hvor der skal laves bolt huller henne, her genbruger jeg de samme bolte som jeg monterede min plade med.

Så er hullerne boret i mine beslag, og de er monteret i kabinettet, for at vende tilbage til mit lille buk i pladen, så forsøger jeg at lave en luft kanal som skyder den lidt varmere luft ud af kabinettet bag til, lidt smart fundet på, om jeg må sige

Så er der kommet lidt godter fra tyskerland
    Denne pakke har jeg godt nok selv betalt for, dog fik jeg 15% rabat på det hele.

Kassens indhold er en masse kabler og stik, samt en blæser og en Fan shroud fra Koolance.

Stor tak til min venlige Sponsor
    De rigtige sponser ting kommer en gang i næste uge, der var nogen emner som ikke var på lager.

Første emne jeg vil bruge fra min Tysker kasse, er Fan Shrouden fra Koolance.

En lille prøve montering for at se om alt nu også passer.

Men ak alt passer ikke helt som håbet

For at få det til at passe, skal der skæres lidt i kabinettet, men så kan jeg jo få gang i min Proxxon, det er længe siden den sidst har været i gang

Efter lidt at ha leget med min proxxon, passer Fan Shrouden på.

Det som er markeret med sort tuds, skal skæres væk, det vil jeg dog først gøre ved en senere lejlighed.

For at kunne montere Fan shrouden, så GTX360 Radiatoren ikke ligger ovenpå min plade, skal jeg ha lavet nogen afstands stykker, for at få den hævet, igen anvender jeg Ø6 alu røret.

Jeg montere så mine afstandsstykker i de beslag jeg lavede før, så der kommer et pænt finish, og alle de grimme samlinger er skjult så meget som muligt.

Det var så alt for denne update, næste update kommer til at omhandle MB trayet som jeg vil lave færdigt, der er nemlig kommet en lille ændring, men det kan i se næste gang

Igen vil jeg sige tak til Aquatuning.de for at hjælpe til med dette projekt
    Senest redigeret af Vaptor-x : 15. May 2010 kl. 19:37
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

+ Besvar emne
Side 1 af 2 1 2 SidsteSidste

Lignende emner

1. i5-750 & i7-870 on Gigabyte, Project Ibex Peak
    Af M.Beier i forum Mainstream overclocking
    Svar: 0
    Seneste indlæg: 28. September 2009, 17:30