![]() |
|
|
|||||||
|
|
LinkBack | Tråd Værktøjer | Søg I denne Tråd | Display Mulighedder |
|
|
||||
|
||||
|
Nogen i Århus omegn med alu skærings værktøj?
Jeg vil gerne have moddet lidt videre på mit Lian li V2110 hvor der skal laves skæres hul til en 360 rad og en 240 rad.
Sidste gang brugte jeg en dremel til jobbet, men det er lidt trægt og man bruger utroligt mange hoveder fordi det er 2mm tykt alu som slider hårdt på dem. Derfor hvis der er en i Århus omegn der ligger inde med noget udstyr der forholdsvis nemt og billigt kan skære igennem 2mm tykt alu så ville jeg måske gerne lave en aftale Det er ![]() Som jeg skal have monteret. (Skal være den model da jeg allerede har 120 og 240 installeret af dem |
|
|
||||
|
||||
|
Ang: Nogen i Århus omegn med alu skærings værktøj?
Du skal bare have de rigtige skiver m8.
Så går det som en leg, TRUST ME ![]() Enten 456 eller 426. Ikke sikker på forskellen. Men du ender MAKSIMALT med at bruge 2 skiver til sådan et projekt ![]() Dremel - Skreskiver(456) |
|
|
||||
|
||||
|
Kan godt være jeg skal prøve igen, men skal bare have fundet et varehus der sælger de enkelte skiver for sig, for der jeg fandt dem sidst solgte de kun en sampak med mange forskellige i og den havde ikke den stærke type.
|
|
|
||||
|
||||
|
Re: Nogen i Århus omegn med alu skærings værktøj?
En tynd alu klinge til en stiksav er 1000 gange nemmere og 1000 gange hurtigere
|
|
|
||||
|
||||
|
Ang: Re: Nogen i Århus omegn med alu skærings værktøj?
Hvad koster det da? har jo ikke en stiksav men har en dremel, derfor er det lidt nemmere, men hvis det andet er billigt kan det også være jeg prøver det den her gang!
|
|
|
||||
|
||||
|
En god aluklinge koster vel 40-50kr i bauhause og det kunne jo være at du kendte en der har en stiksav en i familen bare brug malertape til at mærke op med og tegne på og så skær lige så stille efter stregen med stiksaven så tager det ikke mange minutter at skære
|
|
|
||||
|
||||
|
Jeps fandt ud af min gamle far har en sav så ja skal bare have fundet ud af om han har en alu klinge, og så køre jeg bare ligesom jeg gjorde ved mit dremel job med tape og nogle finer blyant streger så det bliver lige
![]() Citat:
|
|
|
||||
|
||||
|
Bare husk at klingen skal have meget små tænder og brug sprit som kølemiddel når du saver så laver den snorlige og meget flotte hurtige snit
|
|
|
||||
|
||||
|
Ja vil også lave et lille for snit med dremlen så den ikke smutter, men det sprit er det noget jeg selv skal hælde ud over bladet eller er har de bare en kølevæske beholder normalt?
|
|
|
||||
|
||||
|
Nej du skal bare bruge et par dråber på stregen der hvor du saver for at aluet ikke brænder fast på klingen
|
|
|
||||
|
||||
|
Et bi-metal kopbor på 114 mm. kan også klare mosten - men det er smartest at bruge det sammen med en søjleboremaskine. Nemmest at styre - oh, og sådan en maskine har jeg og kan nok godt låne et kopbor af Boris. Men nu bor vi jo begge på djævle-øen, såeh...
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
så klare jeg det bare med stiksaven burde også gå fint nok, men det bliver nok i juleferien jeg får det ordnet.
|
|
|
||||
|
||||
|
Jeg bryder mig ikke om stiksav
![]() Så skal man ihvertfald bruge noget vold tykt malertape, eller bruge en støvsuger samtidig. Jeg endte med at få ridset toppen af mit kabinet godt dengang. |
|
|
||||
|
||||
|
Citat:
Du kan også sætte teflontape på - og på bunden af stiksaven. Så kører det ikke så trægt og du kan nemmere mærke, når der sidder en stor spån fast mellem alupladen og stiksaven.
|
||||
|
||||
|
Hvis der er store chancer for det går galt tror jeg bare jeg prøver at finde nye hoveder til min dremel
gider ikke ridse mit case nu og har aldrig prøvet en stiksav før.
|
|
|
||||
|
||||
|
Tror det ender med stiksav afligevel, kan ikke finde nogen butikker der har en pakke af de dremel hovder på lager og vil have klaret det her i ferien, så må bare bruge godt med tape.
|
|
|
||||
|
||||
|
en fin tandet stiksavs klinge til alu er god, brug sprit som skære middel
|
|
|
||||
|
||||
|
En 125mm vinkelsliber med den tynde skæreskive, skær igennem Alu og RF som en varm kniv i smør, perfekt til store lige snit, og hvis man har lidt finger snilde, kan man også bruge den på mindre snit, så længe der er plads til selve vinkelsliberen
|
![]() |
| Tråd Værktøjer | Søg I denne Tråd |
| Display Mulighedder | |
|
|