+ Besvar emne
Viser resultater 1 til 31 af 31

Emne: PC-Beto

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 2 Gange i 1 Indlæg

PC-Beto

Ja så kom der gang i endnu en worklog. indtil videre er det kun 3D renders, og et overblik over hvad der kommer til at ske + en lille smule testudskæringer, men tag da en kigger og skriv hvad i syntes

Moddet er venligst sponsoreret af www.CoolBits.dk, www.Matronics.dk, www.Bitspower.com og www.NoiseBlocker.de

der er en artikkel der kan læses her
    PC-Beto – Planlægning : iTrends.dk

det hele bliver lavet over et gaaaaaammelt kabinet, og der bliver leget godt og grundigt med en laserskærer!

Så blev det tid til endnu et casemod. Temaet denne gang blev pcb boards, siden min uddanelse har meget med dette emne at gøre. Jeg fik inspirationen fra dette billede, og vil arbejde ud fra et sort/grønt farveskema.

Beskrivelse

Selvfølgelig var planen også at dyret skulle vandkøles, og lidt mere tænken over dette, ledte til idéen om en 3*140 mm radiator i fronten. Selve kabinettet var et jeg fik af en kammerat, idet han havde fået et nyt. Det var egentligt kun en stålramme som var godt medtaget. Kabinettet er et utroligt holdbart et af slagsen, og har da også været igennem meget. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har købt et nyt kabinet, da jeg altid har moddet på enten brugte, eller hvad jeg lige kunne finde, og denne gang er da heller ikke nogen undtagelse, da jeg ser mange muligheder i dette case. Ser man i toppen, så er der plads til 2*2.5″ drev. I disse pladser regner jeg med at sætte en ssd disk, samt en lager disk. Der kunne også sagtens sidde en pumpe eller to, men dem har jeg andre planer for. Kigger man længere ned på kabinettet, ser man at der er et udtageligt motherboard tray, samt at kabinettet er delt indt i to rum. Dette vil jeg selvfølgeligt prøve at udnytte videre i moddet. Kabinettet bliver pulverlakeret matsort.

Jeg bestemte mig for at lave nogle .cad filer, og så få skåret sider, forside, bagside, top og bund ud i akryl, siden at kabinettet ikke havde nogle som helst sider da jeg fik det. De første tegninger så således ud, hvor man kan se monteringshullerne til radiatoren og de tre 140 mm blæsere.

Efter lidt mere arbejde kom jeg videre med idéen. Den store runde cirkel på venstre plade bliver til et vindue

Dette billede viser de færdige udskæringerne i Hhv. folien og akryl pladen. De øverste 3 plader er det som bliver skåret ud i folie, og de nederste 3 dem der bliver skåret i akryl. Grunden til den "halve" udskæring i den nederste plade, er fordi der skal være noget understøttelse til folién. Den originale plan var at lave to plader akryl, og så lime dem sammen, men dette holdte ikke. Så udskæringen i den nedeste plade, er de ventilationshuller til radiatoren, som blæserne kan "ånde" igennem.

Den færdige midterplader ser ud som følgende. Pladerne består af et stykke 3 mm grønt akryl, og et lag folie.

Front pladen bliver så bukket omkring kabinettet, for at give et blødere "look" på fronten.

Dog, kan der ses på billederne af kabinettet at der er et lille rum i toppen hvor der kan sidde 2 3.25″ drev, og til dette rum bliver der lavet en lille top også som ses på dette billede.

Som sagt, så vil der blive sat 3 blæsere inde bag de 2 huller, og rillerne ovenover. Dog tror jeg ikke det vil se ud som dette, da jeg nok sætter radiatoren først, og så blæserne derefter i en Pull konfiguration.

På dette billede kan man se bukket lidt nærmere. Dog ser det på nogle af disse 3d filer ud som om at folien er ret tyk, men den færdige bliver meget tyndere.

Som det også fremgår af billederne så har kabinettet også et motherboard tray, og dette har jeg selvfølgelig heller ikke planer om at beholde. Det gamle tray var kedeligt, så valgte at lave et nyt et.

Kigger vi inde i kabinettet, så har jeg lavet nogle "brackets" til de pumper jeg nu engang vil bruge i systemet. der er plads til tre pumper i nuværende konfiguration, og de kan vendes vertikalt, eller horisontalt alt efter lyst. Disse holdere bliver nok skåret ud i 5 mm akryl for at gøre dem så holdbare som muligt, og så monteret på blæserne med nogle gummi ringe, for at formindske vibrationer.

Her kan man se opbygningen af holderen lidt bedre.

Hardware

PSU: XFX´s 850W psu som også er blevet testet her på redaktionen

Vandkøling

2 styk ddc pumper

HWLabs black ice gtx 420 radiator

Det meste af hardwaren har jeg ikke bestemt mig for endnu, men delene ovenfor er jeg er sikre på. Resten kommer nok senere.

Jeg har prøvet at få fat på noget af de akrylplader som ac-ryan sælger bl.a. i en enkelt eller to butikker herhjemme, men da de ikke solgte i størrelser over 480*480 og ikke svarede på mails, ledte jeg selv efter produktnummeret på akrylet, og fandt det nøjagtigt samme som de sælger. Så hvis nogle står og skal bruge større plader end de sælger så kan i kontakte mig.

sååå, hvad syntes DK´s bedste oc´ere om dette
    Senest redigeret af p0Pe : 13. July 2010 kl. 16:25

OCTeamDenmark Nosfer@tu's avatar
    Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark,Hillerød
    Tak
    23
    Takket 23 Gange i 20 Indlæg

Ang: PC-Beto

Syntes det er virkelig nize p0pe

Kan slet ikke se hvordan du vil løse det haha
    OCTeamDenmark.com Staff
    Cooled and sponsored by Coolerkit.dk

HWbot Team Captain noxon's avatar
    Oprettet
    Aug 2007
    Sted
    Denmark, Århus
    Tak
    7
    Takket 12 Gange i 12 Indlæg

Re: PC-Beto

Nice !
    Glæder mig til at se mere
    Cooled and Sponsored by Coolerkit.dk and AGA

Testing MSI P55-GD65 + i7 860 - SuperPI Low-clock Challenge

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

thanks

i kan se lidt mere progress her

PC-Beto – Tilpasning af dele : iTrends.dk

Så blev det tid til anden update i dette casemod! I denne update skal vi se på, om de mål der blev vist i sidste update nu også passer som de skal. Se også: PC-Beto – Planlægningen Først skal vi kigge lidt på selve kabinettet jeg arbejder med. Dette skulle skæres til, da der skulle gøres plads til den enorme 3*140 mm radiator fra HWLabs. For at gøre så luften kan strømme frit ind på radiatoren har jeg skåret det meste af dette grimme stykke væk.

Og dette var så stykket som blev skåret af

Jeg lod et lille "beslag" sidde, så radiatoren kan boltes fast til selve kabinettet for mere stabilitet.

Og her ses kabinettet i meget bar stand, med fronten skåret ud. Den sidste lille strimmel metal det går i midten på fronten bliver også fjernet, da den kan ses igennem frontpanelet, og det er grimt!

Så manglede der lige dette stykke, så radiatoren kunne gå op igennem midterpladen. Her ses igen, det lille stykke som mangler at blive fjernet på forrige billede.

Først blev nitterne boret ud med et 3 mm bor.

Og så blev der ellers skåret ud med dremelen til Guns & roses på mp3´eren. Og på dette billede kan man så se hvordan radiatoren skal gå op gennem midterpladen.

Her ses selve udskæringen.

Der er skåret 15.5cm væk da radiatoren var opgivet til 15.3. Da jeg fik radiatoren fandt jeg dog ud af at den var 15.4cm så det var lige knebent at den kunne være der!

I bunden blev holderen til motherboard tray´et fjernet, da denne også skal kortes af.

Her kan det tydeligt ses hvor den har siddet.

Og her kan vi igen se hvordan radiatoren passere op gennem midterpladen. Der er placeret to temperaturfølere på radiatoren, dog bliver disse nok fjernet og monteret et andet sted, da målingerne vil blive upræcise da alt varmen vil blive afsat i radiatoren. Planerne for disse vil komme i næste update regner jeg med!

Som planlagt er der to ledige 5.25″ bays fri til diverse småsager. Selve holderen her bliver også skåret til, så kun de to øverste er tilbage.

Jeg fik udskåret fronten af beklædningen, så jeg kunne se om alle mine mål stemte overens, og det hele passede PERFEKT! Her kan man se hvordan mit første forsøg på at ligge folie på dog ikke gik så godt. Det sidder en smule skævt, og der er en del luftbobler rundt omkring. Bemærk venligst at dette ikke er den færdige plade, og er skåret ud i blåt, og ikke grønt akryl, samt at mønsteret på folien ikke er skåret helt ud.

Jeg har her spændt pladen fast inde fra de huller i kabinettet jeg havde målt op til. I den færdige plade vil der selvfølgelig være folie over hullerne, og boltene vil ikke gå helt igennem, så de ikke er synlige.

På dette billede er metallet inde bagved gitrene ikke skåret ud endnu.

På disse to billeder kan man tydeligt se hvordan monteringen af fronten kommer til at foregå.

Jeg har ændret layoutet på bagsiden lidt, så en strømforsyning kan stå oprejst herinde, og pumpen med reservoiret monteret kan stå ved siden af. Dette gør mine planer for et pumpemonteringssæt til fanerne overflødige. De holdere kan ses sidst i update et, som der er linket til i toppen af denne update. Her kan i se hvordan både strømforsyning og pumpen kommer til at stå side om side.

Denne bette corsair strømforsyning må selvfølgeligt vige pladsen for denne lækre XFX 850w black edition, som inden længe skulle lande i min postkasse.

Hvordan kablerne skal føres, bliver ikke på den traditionelle og kedelige måde, men på en ny og innovativ måde som jeg allerede glæder mig til at vise i en fremtidig update Først skal der dog lige bestilles lidt såkaldt Sleeving hjem, så kablerne kan blive pæne og nydelige. Jeg fik også en lille pakke fra Noiseblocker.de som var så venlige at sende en portion faner, som vi også senere skal kigge på her på redaktionen. Disse blev så sat på radiatoren. Dog er jeg ikke for glad for synet af bagsiden, så der kommer nok et dækskjold på af en eller anden art.

Som i nok allerede kan fornemme på billedet af radiatoren, så har jeg fået en del af vandkølingsdelene hjem til moddet! Mange tak til Daniel fra CoolBits.dk for at gøre dette muligt! Mit valg til pumpe bliver foreløbigt en enkelt DDC 3.2 18Watts pumpe. Dette lille bæst kan trække selv de mest voldsomme systemer uden problemer!

Og hvis folk skulle være interesseret i at se hvordan sådan en pumpe ser ud indeni, så kan det ser her.

Og selve mekanikken der får pumpen til at køre rundt. (Pumpen er her vendt på hovedet)

Og kort tid efter, blev den normale top flået af, og udskiftet med den død sexede EK V.2 top! Hvis man lægger godt mærke til det, så har jeg monteret en fitting, som gør det muligt at montere enhver anden ting med g1/4 gevind i.

Og hvad kan man mon finde som passer godt til pumpen? Tjoe, hvad med et lækkert reservoir! På denne måde får pumpen også alt den væske den kan trække! Dette reservoir er et lavet af Jon Lund, som jeg til mit formål har vendt på hovedet, da jeg kun skal bruge et enkelt hul i bunden til denne form for montering.

De sorte farver matcher PERFEKT efter min mening. Og som ses på dette billede, så er der ca. 4 mm afstand fra pumpen til reservoiret, hvilket giver et fantastisk udseende!

Den Opmærksommen læser, vil dog undre sig over hvordan pumpen og reservoir´et kan monteres sådan uden en g3/8 til g1/4 adapter, da Lund reservoir´sne som standard kommer med et g3/8 gevind i toppen. Jo dette kan lade sig gøre, da Jon Lund var så venlig at tilbyde at lave costum reservoir til dette mod, som også på grund af frihøjden i det øvre rum, skulle være en smule kortere end de normale reservoirs. Det var alt for denne gang. Næste update bliver nok rent akryl arbejde, da der skal bøjes en masse plader, og så skal der bestilles sleeving hjem. Men man ved aldrig om der sker ændringer i planerne, så indtil da må alle have en rigtig god jul!

Og som en lille bonus kan jeg nævne at postmanden lige har været her med en pokkers tung pakke som underholdte en XFX 850W psu lækker sag!
    Senest redigeret af p0Pe : 13. July 2010 kl. 16:26

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

tittebøøøh, tilbage igen.

lille update. har besluttet at ændre vinduet til denne form!

Inputs?

Member foyn's avatar
    Oprettet
    Feb 2009
    Sted
    greve 2670
    Tak
    1
    Takket 2 Gange i 2 Indlæg

Rent design mæssigt syntes jeg bedre om den nye version. Det passer bedre ind med resten. Set med mine øjne en klar forbedring.
    Senest redigeret af foyn : 16. December 2009 kl. 21:41
    Asus M4A79 Deluxe 790 fx. AMD Phenom II X4 940. Club 3D HD 4890. OCZ DDR2 PC9200 4096MB KIT. Antec twelvehundred. 1x samsung hd401lj, 3xsamsung hd753lj. Corsair HX520W. 2 XSPC RX360 Triple Radiator. XSPC Delta CPU V3 – Acetal. Swiftech MCRES-Micro Rev.2. Laing D5 pumpe. AquagratiX - Radeon HD 4890 (RV790)

Oprettet
    Aug 2007
    Sted
    Denmark, Århus
    Tak
    7

Jeg synes også den nye version passer bedre ind i helheden.

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

så er der en KÆMPE update denne gang! har dælme taget noget tid
    enjoy

PC-Beto – Udskæring og folie : iTrends.dk

Member foyn's avatar
    Oprettet
    Feb 2009
    Sted
    greve 2670
    Tak
    1

Virkeligt sejt. Ser rigtigt godt ud.
    Asus M4A79 Deluxe 790 fx. AMD Phenom II X4 940. Club 3D HD 4890. OCZ DDR2 PC9200 4096MB KIT. Antec twelvehundred. 1x samsung hd401lj, 3xsamsung hd753lj. Corsair HX520W. 2 XSPC RX360 Triple Radiator. XSPC Delta CPU V3 – Acetal. Swiftech MCRES-Micro Rev.2. Laing D5 pumpe. AquagratiX - Radeon HD 4890 (RV790)

New Member Spear of Destiny's avatar
    Oprettet
    Jan 2009
    Sted
    Denmark, Uge
    Tak
    0
    Takket 0 Gange i 0 Indlæg

Virkeligt spændende.

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

tak alle så er der endnu en update!!!!

LINKY:
    PC-Beto – Kabelrod! : iTrends.dk

Member foyn's avatar
    Oprettet
    Feb 2009
    Sted
    greve 2670
    Tak
    1

Bliver spændende at se den færdige kabel installation.

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

der går dælme nok lang tid endnu desværre

og så er der endnu en stor update!

PC-Beto – opsamling : iTrends.dk

Member foyn's avatar
    Oprettet
    Feb 2009
    Sted
    greve 2670
    Tak
    1

Det er godt nok lækre sager.

Oprettet
    Aug 2007
    Sted
    Denmark, Århus
    Tak
    7

Lækkert arbejde !
    Glæder mig til at se mere

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

og mere kommer der
    tjek det ud her:

PC-Beto – Lys og diverse : iTrends.dk

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

lille teaser

Casemod

Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark,Hillerød
    Tak
    23

Du laver VIRKELIG noget smukt arbejde Pope

Alt for genialt

Fandt lige en video via linket
    OCTeamDenmark.com Staff

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

Citer Oprindeligt indsendt af Nosfer@tu Se indlæg
    Du laver VIRKELIG noget smukt arbejde Pope

Alt for genialt

Fandt lige en video via linket
    Tak man Dog er der en meget nyere video oppe

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

woop woop! update på fredag

Formerly known as dude1992 Cyph3r Smurf's avatar
    Oprettet
    Jul 2008
    Sted
    Grenå - Billund
    Tak
    4
    Takket 11 Gange i 11 Indlæg

For fedt

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

23. Følgende 2 brugere siger tak til p0Pe for dette brugbare indlæg:

Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark,Hillerød
    Tak
    23

Tak for updated Pope
    OCTeamDenmark.com Staff

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

Så lidt Er dog gået lidt i stå med moddet, da jeg lige pt mangler et sort graffikkort med 2*6 pins -.- har ikke en øre til at købe det for, så lige nu går jeg bare lige og scouter lidt haha

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

Har lige sagt nej tak til et GTX 480 fordi firmaet ville have skrevet "firmanavn" henover siden på kabinettet

well well... har lige fået sommerjob, så må bruge nogle af de penge på et 5850

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Lidt Øv at de skulle ha så meget reklame... Det villle jo ødelægge hele designet
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

Sv: PC-Beto

Hehe jeps Men nu har jeg fået fat på et 4870x2 i stedet fra Dude herindefra så det går nok

Er begyndt at poste hele updates herinde, så kommenter så, så jeg slipper for at smide 90000 billeder ind på én side

Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark,Hillerød
    Tak
    23

Sv: Ang: PC-Beto

Citer Oprindeligt indsendt af p0Pe Se indlæg
    Har lige sagt nej tak til et GTX 480 fordi firmaet ville have skrevet "firmanavn" henover siden på kabinettet

well well... har lige fået sommerjob, så må bruge nogle af de penge på et 5850
    Det var da en god handel, altså ikke time mæssigt
    Men sjældent man får sådan en mulighed

Kunne du ikke blot skrive det på en diskret måde ?
    OCTeamDenmark.com Staff

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

tjoe.. Det kunne jeg vel nok, men nægter at have nogen som helst navne stående på det her kabinet
    Har jo som sagt fået fat på et 4870x2 så overlever nok

Member Vaptor-x's avatar
    Oprettet
    Feb 2010
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Jeg får ellers et XFX 5850 Black i overskud, når jeg er færdig med mit mod, så er spørgsmålet bare hvem af os bliver først færdig
    Mit casemod projekt
    WAVE

Sponsor på projekt WAVE:

Member p0Pe's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0

Haha håber jeg sku jeg gør. Skal have sat vand på i den her uge, og så mangler jeg sådan set bare at lave toppen, og sleeve psu´en

Teaser

+ Besvar emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg