Ja så kom der gang i endnu en worklog. indtil videre er det kun 3D renders, og et overblik over hvad der kommer til at ske + en lille smule testudskæringer, men tag da en kigger og skriv hvad i syntes
Moddet er venligst sponsoreret af www.CoolBits.dk, www.Matronics.dk, www.Bitspower.com og www.NoiseBlocker.de
der er en artikkel der kan læses her
PC-Beto – Planlægning : iTrends.dk
det hele bliver lavet over et gaaaaaammelt kabinet, og der bliver leget godt og grundigt med en laserskærer!
Så blev det tid til endnu et casemod. Temaet denne gang blev pcb boards, siden min uddanelse har meget med dette emne at gøre. Jeg fik inspirationen fra dette billede, og vil arbejde ud fra et sort/grønt farveskema.
Beskrivelse
Selvfølgelig var planen også at dyret skulle vandkøles, og lidt mere tænken over dette, ledte til idéen om en 3*140 mm radiator i fronten. Selve kabinettet var et jeg fik af en kammerat, idet han havde fået et nyt. Det var egentligt kun en stålramme som var godt medtaget. Kabinettet er et utroligt holdbart et af slagsen, og har da også været igennem meget. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har købt et nyt kabinet, da jeg altid har moddet på enten brugte, eller hvad jeg lige kunne finde, og denne gang er da heller ikke nogen undtagelse, da jeg ser mange muligheder i dette case. Ser man i toppen, så er der plads til 2*2.5″ drev. I disse pladser regner jeg med at sætte en ssd disk, samt en lager disk. Der kunne også sagtens sidde en pumpe eller to, men dem har jeg andre planer for. Kigger man længere ned på kabinettet, ser man at der er et udtageligt motherboard tray, samt at kabinettet er delt indt i to rum. Dette vil jeg selvfølgeligt prøve at udnytte videre i moddet. Kabinettet bliver pulverlakeret matsort.
Jeg bestemte mig for at lave nogle .cad filer, og så få skåret sider, forside, bagside, top og bund ud i akryl, siden at kabinettet ikke havde nogle som helst sider da jeg fik det. De første tegninger så således ud, hvor man kan se monteringshullerne til radiatoren og de tre 140 mm blæsere.
Efter lidt mere arbejde kom jeg videre med idéen. Den store runde cirkel på venstre plade bliver til et vindue
Dette billede viser de færdige udskæringerne i Hhv. folien og akryl pladen. De øverste 3 plader er det som bliver skåret ud i folie, og de nederste 3 dem der bliver skåret i akryl. Grunden til den "halve" udskæring i den nederste plade, er fordi der skal være noget understøttelse til folién. Den originale plan var at lave to plader akryl, og så lime dem sammen, men dette holdte ikke. Så udskæringen i den nedeste plade, er de ventilationshuller til radiatoren, som blæserne kan "ånde" igennem.
Den færdige midterplader ser ud som følgende. Pladerne består af et stykke 3 mm grønt akryl, og et lag folie.
Front pladen bliver så bukket omkring kabinettet, for at give et blødere "look" på fronten.
Dog, kan der ses på billederne af kabinettet at der er et lille rum i toppen hvor der kan sidde 2 3.25″ drev, og til dette rum bliver der lavet en lille top også som ses på dette billede.
Som sagt, så vil der blive sat 3 blæsere inde bag de 2 huller, og rillerne ovenover. Dog tror jeg ikke det vil se ud som dette, da jeg nok sætter radiatoren først, og så blæserne derefter i en Pull konfiguration.
På dette billede kan man se bukket lidt nærmere. Dog ser det på nogle af disse 3d filer ud som om at folien er ret tyk, men den færdige bliver meget tyndere.
Som det også fremgår af billederne så har kabinettet også et motherboard tray, og dette har jeg selvfølgelig heller ikke planer om at beholde. Det gamle tray var kedeligt, så valgte at lave et nyt et.
Kigger vi inde i kabinettet, så har jeg lavet nogle "brackets" til de pumper jeg nu engang vil bruge i systemet. der er plads til tre pumper i nuværende konfiguration, og de kan vendes vertikalt, eller horisontalt alt efter lyst. Disse holdere bliver nok skåret ud i 5 mm akryl for at gøre dem så holdbare som muligt, og så monteret på blæserne med nogle gummi ringe, for at formindske vibrationer.
Her kan man se opbygningen af holderen lidt bedre.
Hardware
PSU: XFX´s 850W psu som også er blevet testet her på redaktionen
Vandkøling
2 styk ddc pumper
HWLabs black ice gtx 420 radiator
Det meste af hardwaren har jeg ikke bestemt mig for endnu, men delene ovenfor er jeg er sikre på. Resten kommer nok senere.
Jeg har prøvet at få fat på noget af de akrylplader som ac-ryan sælger bl.a. i en enkelt eller to butikker herhjemme, men da de ikke solgte i størrelser over 480*480 og ikke svarede på mails, ledte jeg selv efter produktnummeret på akrylet, og fandt det nøjagtigt samme som de sælger. Så hvis nogle står og skal bruge større plader end de sælger så kan i kontakte mig.
sååå, hvad syntes DK´s bedste oc´ere om dette![]()

LinkBack URL
About LinkBacks

Besvar med citat

Først skal der dog lige bestilles lidt såkaldt Sleeving hjem, så kablerne kan blive pæne og nydelige. Jeg fik også en lille pakke fra Noiseblocker.de som var så venlige at sende en portion faner, som vi også senere skal kigge på her på redaktionen. Disse blev så sat på radiatoren. Dog er jeg ikke for glad for synet af bagsiden, så der kommer nok et dækskjold på af en eller anden art.

Har lige sagt nej tak til et GTX 480 fordi firmaet ville have skrevet "firmanavn" henover siden på kabinettet