+ Besvar emne
Side 2 af 3 FørsteFørste 1 2 3 SidsteSidste
Viser resultater 41 til 80 af 117

Emne: Nutman worklog (Update: 21/06/2010 - 2 updates på samme tid!)

OCTeamDenmark Nosfer@tu's avatar
    Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark,Hillerød
    Tak
    23
    Takket 23 Gange i 20 Indlæg

Re: Nutman worklog

Citer Oprindeligt indsendt af Dr. Nope Se indlæg
    Rigtig fedt projekt detteher, virkelig gennemført. Tillykke med din cpu, jeg har en steppin b rev g0 der render 3,6ghz uden problemer med en true passivt, det syntes jeg da er meget pænt. Dog render den ikke hurtigere, jeg tror det er pga vdroop på mit motherboard.
    Eller performance lvl ?

Strap ?

Vmem ?

Vmch ?

VTT

VPPL ?
    OCTeamDenmark.com Staff
    Cooled and sponsored by Coolerkit.dk

Member Dr. Nope's avatar
    Oprettet
    Feb 2008
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 0 Gange i 0 Indlæg

Det kigger jeg lige på når jeg kommer hjem i dag.
    Jeg mener mine ram får 2,2v med aktiv køling, så de skulle nok kunne tage lidt ekstra. De kører 5-5-5-15 latency så vidt jeg husker ved 900mhz, de render 950 uden problemer, så det er cpuen der er på tværs. Øh Hvad er strap?
    Vmch er vist +0,10. VTT og Vppl ved jeg ikke hvad er.
    "wir mussen wissen, wir werden wissen." David Hilbert

Modderfucker Nutman's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Ok, lige en lille update, mens jeg går og venter på at jeg får tid til rigtigt at gå igang igen.

Jeg har nu boret nitterne på holderen til HD racket og skinnen til motherboardpladen ud. Som I kan se, er bunden ret ridset:

Så skulle der slibes! Havde som sagt købt vandslibepapir, men også en korkblok:

Efter korn 400:

Efter korn 800:

Efter korn 1200:

Så skulle der pudses - efter polering med Autosol:

"Wow! Det skinner godt nok!", siger I? Jeg er nu ikke så tilfreds med resultatet, hvilket et billede fra en anden vinkel med en anden belysning afslører:

Jeps, der er masser af småridser og de er umulige at polere væk med Autosol. Hvilket betyder, at jeg skal ud at have fat på en boremaskine og et polerehjul, samt noget Autoglym Metal Polish til efterbehandling. Og det er jo ikke ligefrem billigt, så jeg gik lidt i tænkeboks.

Men så var det jeg faldt over Darkened's "Orange Monster" casemod på bit-tech.net's casemod forum - han bruger carbonfolie i bunden af sit kabinet og det ser faktisk ikke så ringe ud endda! Så jeg smuttede lige forbi Thansen og købte denne carbonfolie:

Den vil jeg bruge i bunden, samt andre steder, hvor det kunne se fedt ud (og det er genialt til at dække ridser med. Man er vel doven?)

Tidligere nævnte jeg, at jeg havde købt en Laing DDC pumpe, der senere viste sig at være slidt helt ned.
    I mellemtiden er det lykkedes mig at få refunderet halvdelen af pengene fra sælgeren og Riska fra OC Team Denmark sendte mig et spritnyt rotorhus.

Det er nu ankommet og her kan I se forskellen på det nye hus og det gamle:

Lidt tættere på det gamle:

Og det nye:

Yes, der er riiiimelig stor forskel og rotoren kører da også MEGET bedre rundt i det nye hus end i det gamle (har verificeret dette ved håndkraft - har selvfølgelig ikke kørt pumpen i tør tilstand). Jeg har dog endnu ikke haft samlet pumpen og prøvet med vand, men det skal nok blive godt.

Riska sendte også dette modificerede pumpehus med:

Så nu skulle pumpen heller ikke kunne overophedes så let.

Jeg har dog tænkt mig lige at male det nye pumpehus op. Endnu en opgave i bunken.

Jeg har fået fat i et brugt Ati Radeon 4850 fra Club3D. Den tidligere ejer har monteret køleprofiler fra Enzotech og Zalman på ramblokkene og voltregulatorerne, så det er jo helt perfekt til vandkøling. Som I kan se, passer plexipladen fra mit gamle 3850 på, men udluftningshullet over bagsiden af GPU'en skal lige flyttes lidt. Jeg regner med, at jeg bare saver hullet lidt større, for så undgår jeg at skulle lave en ny plade. Der burde også være god plads til Crossfire-stikket bag plexipladen, som det også ses på billedet:

Jeg vil slutte denne opdatering med et billede af mit nye bundkort - et Abit IX38. Glæder mig sgu' til at komme igang!

Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark,Hillerød
    Tak
    23

Kan med en update m8

Dejligt at læse om
    OCTeamDenmark.com Staff

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Kanon, mener du vel?

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Så er jeg endeligt igang med det, jeg ville kalde samling af PC'en. Det er her, alt det sjove ligger. Og det er også i denne fase, hvor man rigtigt kan se, at der sker noget.

Jeg startede med at købe noget sprit (til affedtning af alu, inden der skulle lægges carbonfolie på) og Brasso - brugte Brasso'en til at polere MCW60-R'en op med:

Jeg skulle også have boret et hul til en ekstra 120 mm. blæser og efter at have målt op og siddet og tænkt over, hvordan indretningen i PC'en skulle være, fik jeg markeret en plads til blæseren i bunden af kabinettet:

Havde lånt en 114 mm. hulsav og en boremaskine af Boris fra h2okoeling.dk og jeg fik, med fare for mit eget liv, lavet et hul i bunden, fik affedtet bunden og påført carbonfolien, som jeg jo havde købt tidligere. Så fik jeg nittet harddisk-rammen og motherboard tray-skinnen på igen (opgav at finde nitter med undersænket hovede). Her er resultatet:

Så skulle jeg prøve at skære med Dremel (= Dremel-kopi) for første gang i mit liv og her er nogle erfaringer:

1. Brug beskyttelelsesbriller - medmindre du synes det kunne være sjovt at være blind.
    2. Brug åndedrætsværn - medmindre du elsker åndedrætsbesvær.
    3. Brug høreværn - når du bliver 60 og stadig kan høre dine børnebørn, vil du forstå hvorfor.
    4. Brug den forlængede aksel - den er meget nemmere at styre end selve maskinen.
    5. Lav en afskærmning, så skærestøvet ikke lægger sig overalt, men kan samles på et begrænset område.

Og ja, jeg fulgte ikke alle de ovenstående anvisninger, men det gør jeg næste gang - af skade bliver man klog.

Men jeg er blevet TOTALT hooket på at skære i aluminium. Hold kæft, det er en fed følelse, hehe. Så hvis der er nogen af jer, der skal have skåret lidt i jeres alu-kabinet, så kan jeg nok godt hjælpe.

Aaaaanyway, med jernlunger, hylen for ørerne og et gigantisk svineri i kælderrummet kan jeg nu præsentere denne udskæring til føring af PSU'ens kabler bagpå motherboard tray'et:

Samt denne udskæring i bunden af 5.25" racket, som skal gøre plads til reservoiret ovenpå pumpen:

Fik også lagt carbonfolie i bunden af 5.25" racket, da bunden var ret ridset:

Var også en tur forbi Studiedata for at købe de sidste par dele, men det endte til min store overraskelse med at blive en sponsor-gave fra Dan og Studiedata, så det var jo en glædelig overraskelse. Når det er sagt, så har Studiedata altid været meget rundhåndede med at hjælpe mig med dette projekt og jeg har nævnt det før, men man kan aldrig sige det for mange gange: de har SUPER kundeservice derude!

Her er lige et par billeder af tingene fra Studiedata:

Og tilsidst lige et billede af blæseren, der sidder foran grafikkortet. Jeg klistrede noget af carbonfolien på selve blæseren for at dække blæserens eget klistermærke, der iøvrigt vendte forkert (= med hovedet nedad):

New Member Boris's avatar
    Oprettet
    Nov 2008
    Sted
    Frederiksberg
    Tak
    0

Det begynder jo at ligne noget....
    Jeg glæder mig til at se lidt hardware og det glæder mig at du kunne bruge hulsaven. Det er en satan når de kommer op i den størrelse, men det ser jo ud til at det virkede.

Mht. Studiedata, så er Dan jo en flinker mand, der ikke er bange for at smide lidt goodwill efter en modder:-)

OCTeamDenmark Duzter's avatar
    Oprettet
    Jun 2008
    Sted
    Denmark, Copenhagen
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Ser rigtig godt ud, kan især godt lide det carbon look.

Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark,Hillerød
    Tak
    23

Citer Oprindeligt indsendt af Boris Se indlæg
    Det begynder jo at ligne noget....
    Jeg glæder mig til at se lidt hardware og det glæder mig at du kunne bruge hulsaven. Det er en satan når de kommer op i den størrelse, men det ser jo ud til at det virkede.

Mht. Studiedata, så er Dan jo en flinker mand, der ikke er bange for at smide lidt goodwill efter en modder:-)
    hey Og velkommen til Boris

Ja Dan fra Studiedata, eller han er vel studiedata er en virkelig fin gut.
    også hjulpet mig et par gange

Dog længe siden jeg har fået en øl med den satan

Citer Oprindeligt indsendt af Duzter Se indlæg
    Ser rigtig godt ud, kan især godt lide det carbon look.
    Syntes VIRKELIG også det er flot
    Man skal gøre det godt for at få skåret så perfekt i alu
    OCTeamDenmark.com Staff

Senior member Splat-'s avatar
    Oprettet
    Sep 2008
    Sted
    kbh
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

fin worklog, ser ud til at blive meget godt

hvordan funker det med de køleprofiler på pumpen ?
    min laing er af plastik.

Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark,Hillerød
    Tak
    23

Citer Oprindeligt indsendt af Splat- Se indlæg
    fin worklog, ser ud til at blive meget godt

hvordan funker det med de køleprofiler på pumpen ?
    min laing er af plastik.
    Nogle siger det ikke virker, andre holder fast i det gør.

Riska kan nok svare bedre for sig selv
    OCTeamDenmark.com Staff

Barebone Crusher! riska's avatar
    Oprettet
    Jun 2007
    Sted
    Denmark
    Tak
    1
    Takket 20 Gange i 20 Indlæg

Selv om det er plastik så kan køleprofilen sagtens aftage en masse varme fra pumpen
    The man with the littel Barebone!
    And proud Crew of!!!
    Octeamdenmark.com

hwbot signature

bld
    bld er offline
    Junior overclocker bld's avatar
    Oprettet
    Apr 2008
    Sted
    Vejen, Danmark
    Tak
    0

Har slet ingen problemer med varme fra min pumpe, den bliver lun i bunden, men absolut ikke noget kritisk der.

Det er en af de 18W modeller jeg har
    Hardware:
    (info) E6320 1,86@3,6 GHz (24/7 stabil & solgt)
    (info) E8600 3,33 GHz
    Asus P5E
    Sapphire RADEON HD 4870 - 1GB
    TwinMOS DDR2 PC2-6400 - 4GB Dual Channel
    Cosair VX550W

Køling:
    ThermalRight Ultra 120 Extreme med Scythe S-Flex SFF21D

Oprettet
    Nov 2008
    Sted
    Frederiksberg
    Tak
    0

Citer Oprindeligt indsendt af Nosfer@tu Se indlæg
    hey Og velkommen til Boris
    tak skal du have.....

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Jeg fandt ud af, at jeg åbenbart manglede nogle dele (man tror, at nu er det de sidste stumper, men det er åbenbart ALDRIG, hehe), så efter endnu en tur ud til Studiedata og derefter et besøg hos Bauhaus kom jeg hjem med disse stumper:

Fik bl.a. fat i dette 120 mm. filter, der skal sidde under blæseren i bunden:

Fik også fat i disse 120 mm. blæsere, der skal have indmaden skåret ud, for dernæst at fungere som fan shrouds:

Fik også fat i noget 3M termisk tape. Dette skal bruges til at montere køleprofilerne på pumpen. Jeg har besluttet mig for at pille køleprofilen af det pumpehus, som jeg fik af Riska, fordi jeg skal vil bruge mit gamle pumpehus, fordi Riska har fjernet monteringsprofilerne. Og jeg skal altså bruge disse monteringsprofiler for at kunne montere pumpen, så jeg må bruge mit gamle pumpehus. Så jeg vil fjerne køleprofilen fra Riska's pumpehus og vil skære den i mindre stykker og montere disse på mit gamle pumpehus med 3M termisk tape. Købte også nogle lukkede møtrikker hos Bauhaus, som skal bruges til at montere radiatorer og blæsere med:

... og købte samme sted disse gevindstænger, som skal bruges til at lave gevindstykker til montering af radiatorer og blæsere:

Skar gevindstængerne ud til sådanne gevindstykker:

Så honede jeg 80 mm radiatoren helt ud og monterede den med gevindstykker, lukkede møtrikker og Revoltec siliconepakning. Man bruger normalvis sådan en silikonepakning til at minimere rystelser fra blæseren, men jeg bruger den altså i dette tilfælde til at minimere falsk luft mellem radiator og blæser:

For at kunne montere XSPC X20 Delta V2 blokken i på mit Abit IX38 bundkort, måtte jeg fjerne de yderste monterings-øjer på monteringspladen, da disse gik imod heatpipekøleren:

Fik også sat noget kantliste på hullet, jeg havde lavet til PSU-kablerne. Det er ikke pænt, men det virker - og siden ikke kan ses, er det ligemeget hvor kønt det ser ud:

Jeg fik også skåret og filet noget hex mesh så det passer i 120 mm hullerne i toppen, samt i 80 mm. hullet på bagsiden. Disse mesh-stykker skal males sorte senere:

Og, som en lille overraskelse til jer, her er et billede fra den første test af pumpen. Virker perfekt og ser også fin ud:

Senest redigeret af Nutman : 18. November 2008 kl. 11:51

Overclocker meco's avatar
    Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    127.0.0.1
    Tak
    1
    Takket 2 Gange i 2 Indlæg

nice work

- meco
    Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Oprettet
    Nov 2008
    Sted
    Frederiksberg
    Tak
    0

Mere tak..........

.P_
    .P_ er offline
    Member .P_'s avatar
    Oprettet
    Apr 2008
    Sted
    Denmark, Maribo
    Tak
    0

Ser bare godt ud, mere mere mere!!
    Cpu E8500 C0
    Bundkort Asus P5Q Pro
    Ram Corsair TWIN2X 8500C5 DDR2 4096MB CL5
    Harddisk 2x OCZ Core Series V2 30 GB i raid 0, 3x Western Digital 400GB i raid 0 og 2x Samsung SpinPoint F1 1TB
    Grafikkort Gigabyte 4850
    Dvd Drev Samsung SH-S223F
    Strømforsyning Corsair HX 620W
    Skærm Samsung SyncMaster 226BW
    Kabinet Lian Li PC-A16 med 4x NB-BlackSilentFan XL2 120mm Rev.3.0
    OS Windows 7 Ultimate
    Tastetur & Mus Logitech DiNoVo Egde og Logitech G5 med Steelpad 3D

OCTeamDenmark Duzter's avatar
    Oprettet
    Jun 2008
    Sted
    Denmark, Copenhagen
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Ser rigtig godt ud. Lækker finish.

Hvor køber du det der kantliste til huller?

Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark,Hillerød
    Tak
    23

FED LÆSNING NUTMAN

Godt vi har dig herinde m8
    OCTeamDenmark.com Staff

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

#59: Kantliste er tilsyneladende totalt svært at skaffe, ihvertfald det der passer på 1 mm. plade - så jeg har en svoger, der på sit arbejde kan skaffe den her stål-armerede kantliste. Den er ikke specielt pæn, men kan bruges de steder, hvor man alligevel ikke kan se den. Jeg skal dog en tur til Herlev for at snakke lidt med et plastfirma om noget RIGTIG pæn kantliste - mere om det senere.

Oprettet
    Jun 2007
    Sted
    Denmark
    Tak
    1

De har noget krom kantliste hos thansen til 1mm og det er med rund kant

http://www.thansen.dk/product.asp?c=...&pn=1223689069
    And proud Crew of!!!
    Octeamdenmark.com

hwbot signature

Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark,Hillerød
    Tak
    23

hehe Riska ved hvor man finder ALT
    OCTeamDenmark.com Staff

Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark,Hillerød
    Tak
    23

PÆNT mange Views din tråd har fået :p
    OCTeamDenmark.com Staff

Member Tahiti's avatar
    Oprettet
    Sep 2007
    Sted
    Aalborg
    Tak
    0

Nutman: Hvis du finder oget ala C-Strip, så må du endelig sige til, står selv og mangler en del Så hvis nu der er tale om mængde rabat ^^ Så hiv lige fat i mig ( nok næmmest på hwt

-Tahiti

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

#65: Coolerkit.dk forhandler faktisk C-strip, har jeg fundet ud af. Men det ved du jo også i forvejen...

Member Tahiti's avatar
    Oprettet
    Sep 2007
    Sted
    Aalborg
    Tak
    0

Ja, men det de har er jo os det med det metal inden i, og det er sq ikke særlig kønt imo

-Tahiti

Oprettet
    Nov 2008
    Sted
    Frederiksberg
    Tak
    0

Citer Oprindeligt indsendt af Tahiti Se indlæg
    Ja, men det de har er jo os det med det metal inden i, og det er sq ikke særlig kønt imo

-Tahiti

Nemlig...Den gode gamle C-Strip, der var nydelig og til at betale, savner jeg satme også.

Member Tahiti's avatar
    Oprettet
    Sep 2007
    Sted
    Aalborg
    Tak
    0

Citer Oprindeligt indsendt af Boris Se indlæg
    Nemlig...Den gode gamle C-Strip, der var nydelig og til at betale, savner jeg satme også.
    Jeg kan finde det i udlandet, til ca 8-10 kr. meteren, eller var det pr. halve meter? det er nu os lige meget, det er kønnere, og jeg savner det rigtig meget!

DET skulle de tag og købe de online bikse, det er noget vi mangler

-Tahiti

Oprettet
    Nov 2008
    Sted
    Frederiksberg
    Tak
    0

Jeg har talt med studiedata i dag og de kan åbenbart ikke finde en leverandør...
    Og så ikke mere OFF-TOPIC..Sorry

Member Tahiti's avatar
    Oprettet
    Sep 2007
    Sted
    Aalborg
    Tak
    0

Jeg har fundet noget der hedder U-Profil her i aalborg, det er det samme som C-strip.
    Jeg venter bare på at sælgeren vender tilbgae til mig med en pris på det. Snakkede med ham idag, og han skulle lige finde en pris på det, men det virkede til at være ca. den samme pris som i england, dvs. godt 10 kr. meteren, kan dog govt være det var lidt dyere, men så har jeg det til gengæld os med det samme

Smid mig evt. en pm på hwt.dk, hvis det er noget der kunne have interrasse

Og ja, sry for OT

-Tahiti

Administrator Pederrs's avatar
    Oprettet
    May 2007
    Sted
    Denmark, Sevel
    Tak
    2
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Det begynder jo med at tage form Ser rigtig godt ud med det carbon look, det ligner lidt det samme LD bruger på sine single stage kompressore.

Hvordan har du monteret de gevindstænger i radiatoren? Har før haft lidt problemer med at få en møtrik ind uder hullet.

Oprettet
    Jun 2007
    Sted
    Denmark
    Tak
    1

Brug skrue lim loctite
    And proud Crew of!!!
    Octeamdenmark.com

hwbot signature

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Citer Oprindeligt indsendt af Pederrs Se indlæg
    Hvordan har du monteret de gevindstænger i radiatoren? Har før haft lidt problemer med at få en møtrik ind uder hullet.
    Hm, jeg har lavet 3 mm. gevind, hvor der ikke var gevind i forvejen. Så slap jeg for at bruge møtrikker og kunne bare skrue gevindstængerne direkte i radiatoren.

Har iøvrigt en fandens masse opdatering og billeder. jeg skal have postet i juleferien. Har bl.a. billeder af 1. forsøg på at lave et loop - det kørte fint et stykke tid, men så begyndte slangerne at bøje hist og pist. Så nu er jeg ved at lave loopet helt om.

Og så har jeg fået en fandens masse værktøj til jul, som jeg skal bruge for at komme viddre - så det vil jeg da også lige tage nogle billeder af.

Mere om det senere!

bld
    bld er offline
    Junior overclocker bld's avatar
    Oprettet
    Apr 2008
    Sted
    Vejen, Danmark
    Tak
    0

Hvilke slanger bruger du?

Dem jeg bruger plejer at blive sådan som jeg har bøjet dem.
    Hardware:
    (info) E6320 1,86@3,6 GHz (24/7 stabil & solgt)
    (info) E8600 3,33 GHz
    Asus P5E
    Sapphire RADEON HD 4870 - 1GB
    TwinMOS DDR2 PC2-6400 - 4GB Dual Channel
    Cosair VX550W

Køling:
    ThermalRight Ultra 120 Extreme med Scythe S-Flex SFF21D

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Jeg bruger nogle AlphaCool 10 mm. YD/8 mm. ID slanger, som jeg købte hos Studiedata.

De er sådan set fine nok, men hvis man laver et for skarpt knæk og samtidigt lægger dem op ad en kant og hiver liiidt for meget i dem, så knækker de på et tidspunkt. Ergo, slangerne er OK, men jeg har lavet mit loop forkert - derfor er jeg nu igang med at modificere det en smule.
    Senest redigeret af Nutman : 30. December 2008 kl. 14:03

Oprettet
    Nov 2008
    Sted
    Frederiksberg
    Tak
    0

"Prik-prik"....

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Hehe, update kommer senere i denne uge. Måske endda idag?

Oprettet
    Nov 2008
    Sted
    Frederiksberg
    Tak
    0

Citer Oprindeligt indsendt af Nutman Se indlæg
    Hehe, update kommer senere i denne uge. Måske endda idag?

Oprettet
    Oct 2008
    Sted
    Roskilde
    Tak
    0
    Takket 1 Gang i 1 Indlæg

Heh, ja - ok. Kom til at love for meget. Måske skulle jeg holde op med at love opdateringer? I bliver jo helt vilde, når man gør det...

Opdatering kommer i fremtiden

+ Besvar emne
Side 2 af 3 FørsteFørste 1 2 3 SidsteSidste

LinkBacks (?)

1. 28. June 2010, 03:20
  2. 31. May 2010, 07:11
  3. 26. May 2010, 09:58
  4. 25. May 2010, 18:41
  5. 25. May 2010, 09:33
  6. 21. May 2010, 20:24
  7. 21. May 2010, 19:14
  8. 9. May 2010, 16:40