+ Besvar emne
Viser resultater 1 til 9 af 9

Emne: 3dmark2001 og uaqamark3

Senior overclocker rosty's avatar
    Oprettet
    Dec 2008
    Sted
    rødovre/kbh
    Tak
    17
    Takket 4 Gange i 3 Indlæg

3dmark2001 og uaqamark3

jeg har det sidste stykke tid "undret" mig over at mine 2001 score er så meget dårligere end andre og det samme gælder AM3, nu ved godt man åbenbart kan sætte rækkefølge i 2001 og måske der også er nogen triks i am3

så hvis i ligger inde med begynder trick,link til "guide" lidt viden der kan hjælpe en til att komme igang, så man har et lille "fundament" til selv at fin justere og derefter prøve sig frem og komme videre på den måde

her mener jeg jeg ikke en direkte guide, men bare lige lidt hints osv,ved godt tingende ikke skal serveres på et sølv fad, men bare man kan se der sker noget, så plejer jeg at få mere blod på tanden og hvem ved, måske der kommer flere HWbot point ind til holdet også

møs møs
    stefan

Senior member Dani-boy's avatar
    Oprettet
    Dec 2008
    Sted
    sindal
    Tak
    0
    Takket 2 Gange i 2 Indlæg

Re: 3dmark2001 og uaqamark3

har er noget til aquamark: aquamark tweaks

Er næsten 100 på at run order til 3dm2001 ligger her på siden, ellers tror jeg gerne Tom vil hjælpe dig

håber du for skabet nogle point sammen
    Cpu: E8200 @ 4,8 / i7 920 D0
    Mobo: Gigabyte ep-45t-ekstreme / Evga E760
    Ram: OCZ 2x1GB pc3-12800 7-7-7-20 / Crucial value 3x1gb
    GFX: 8800gt / Zotac GTX285 AMP!
    Psu: Coolermaster M620 / Corsair HX1000
    HD: Raptor X 150GB + 500GB F1 Samsung + 200GB F1 samsung / samsung F1 200GB

OCTeamDenmark Martin.v.r's avatar
    Oprettet
    Jul 2007
    Sted
    Denmark
    Tak
    0
    Takket 13 Gange i 13 Indlæg

Ang: 3dmark2001 og uaqamark3

01 er kun skabt til single/dual cpuer meget meget høj mhz
    Xtream overclock

OCTeamDenmark Tom Holck's avatar
    Oprettet
    Apr 2009
    Sted
    Denmark,Haderslev
    Tak
    12
    Takket 3 Gange i 3 Indlæg

Jeg skal prøve at komme med lidt input, som nævnt extreme er stedet at søge og læse. og det siger jeg ikke fordi jeg i 10 år ! har været moderator på sightet. -Det er næsten en rekord, kun få ud over den senere ejer FUGGER
    har haft 10 års jubilæum.

Generelt kan man sige at 3D01 skalerer meget på en hurtig CPU, dvs med et kraftfuldt system kommer man langt Grafik er ikke som i mange andre test enerådende. Måske er det derfor den stadig er udforordrende.

Nå til sagen. Jeg vil bruge min seneste bench på en bærbar som eksempel, den kan jo ikke så meget, men videre læsning forudsætter du har en max oc
    maskine, har testet max CPU og ramsettings osv.

Mit første run default var 8xxx ?? jeg studerede "modstanderne" så på deres værdier i de enkelte run og deres opgivede clock på GRU/ram osv. Recorden på 29xxx er sat med et meget hurtigere system end min bærbar, så målet var at slå nr 2 dvs over 208xx.
    Bare et overclock på 120% easy

Inde i 3D01 kan du vælge et enkelt rum.

OCTeamDenmark Tom Holck's avatar
    Oprettet
    Apr 2009
    Sted
    Denmark,Haderslev
    Tak
    12
    Takket 3 Gange i 3 Indlæg

når du køre det, kommer der ingen score, men resultatet kan læses i details.

Den mest krævende test er nature, det er den der kan gennemføres ved laveste clock. Så hvis du kender max GRU her ved du at de andre kan mere.

Nu kan du så spare megen tid ved kun at teste på en af de 7 subtest der indgår i 3D01, vær systematisk skriv ned. reboot med jævne mellemrum, så der ikke er sprængte drivere eller noget der hænger.

Jeg fandt max i nature og i CL som de 2 yderpunkter. Men er du seriøs skal du ind og fifle med alle 7. så langt så godt. Check lige modstanderne, er du ved at være der. -der mangler stadig lidt 10-15% er på nuværende ikke noget problem.

Resultatet i alle high test og nature ganges med 20. alle low test ganges kun med 10. Rart at vide for at finde det sidste.

prøver vi et fuldt gennemløb. Jeg forudsætter du naturligvis køre i "real time" alt unødigt lyddrivere, net, printere osv er slået fra. Et lille nyt fif. Selv om du køre i real time er der lidt at hente i systemer med flere CPU'er, ved at
    flytte alt andet over på cpu2
    (i gamle dage lavede vi en virtuel dou core maskine, og puttede "alt det andet" over på den CPU der ikke var der! Det gav 100-150 point

Du går ind i joblisten og tager alle processer een af gangen, 3D01 kryds af på cpu1 alt andet på cpu2. Nogle af jobene kan man ikke gøre det ved, dem springer du bare over.

Så kommer rækkefølgen. Det der er vigtigt er at få "tønden" i synet i run LC
    det giver nemt +100 extra dvs +1000 på score (DAGENS TIPS, det er vel mindst en 8 årig hemmelighed!) Det sker ikke hver gang måske hver 5-10 gang.
    Men kør ikke denne test som den første, jeg køre CH først Oppainter kørte altid Nature først med extra høj settings, det havde han god sycces med.
    Som nr 2 køres LC, hvis tønden ikke er der, afbrydes benchet og der startes forfra. Når du får tynden i synet, køres de øvrige test. EEn af gangen, og med lidt pause imellem for at maskinen afhængig af kølesystem kan sunde sig. Du skal jo også ind at ændre oc på GRU og ram mellem hver run.!!
    nyt tip!
    Når du kommer til den næstsidste run, kommer der en score, men du mangler den sidste, husk den!
    Når der er en score tager du backup og laver screenshot. Derefter kan du "pynte på resultatet" ved at køre een af testene igen, vælg een du ikke er tilfreds med, og sæt clock lidt extra højt, hvis det lykkedes får du en ny forbedret score, dette kan du gøre 2-3 gange herefter bliver det næppe bedre.
    Specielt lobby er velegnet og måske dragon. Naturligvis ALDRIG CL.

Mine indledene test på den bærbare, gav hurtigt 19xxx og 20xxx, ved lidt rerun kom der 21xxx og resultatet var i hus.

Håber ovenstående har været til hjælp, læs mere og eksperimenter og prøv.
    (ikke en byge af spørgsmål -tak) OC er også et håndværk man bliver nød til at øve og bruge tid på det, erfaring er vigtig. Men at opfinde den dybe tallerken igen er selvfølgelig ikke nødvendig håber ovennævnte gav lidt "short cuts"
    i jagten på en god 2D01.

Efterskrift. Hvis jeg skulle jagte den ultimative 3D01 på min bærbare, ville jeg slette vista og ligge Win2000 på, der er rippet for alting, det er det hurtigste
    til 3D01 men idag næppe brugbart til meget andet.
    Senest redigeret af Tom Holck : 25. January 2010 kl. 11:11

Oprettet
    Dec 2008
    Sted
    rødovre/kbh
    Tak
    17

takker for svar herligt i gad bruge jeres tid på det

tom, ja det gav sgu noget mere mening, med dit svar der, fedt du gad komme lidt med nogle gyldne tricks osv
    kan se der meget i det, en bare trykke på knappen i som i mange andre test, så nu ved jeg hvad de næste par måneder kommer til at gå med og lover jeg nok skal lade være med at tæppe bombe dig med spørgsmål...

Dani takker, dem vil jeg da lige prøve de tweaks der

martin.. hehe ja der skal nok en høj mhz, har ingen forskel om jeg køre 5 ghz med en 4 kernet eller 2 kernet

Barebone Crusher! riska's avatar
    Oprettet
    Jun 2007
    Sted
    Denmark
    Tak
    1
    Takket 20 Gange i 20 Indlæg

Og så skal du huske at 3d2001 kun skal køres i win xp hvis du bruger vista eller win7 er det derfor du for så lave scores
    The man with the littel Barebone!
    And proud Crew of!!!
    Octeamdenmark.com

hwbot signature

Oprettet
    Dec 2008
    Sted
    rødovre/kbh
    Tak
    17

riska.. ok hehe det nok det eneste jeg ikke har kørt det i men tak det kunne være jeg lige må skaffe mig en XP så

Barebone Crusher! riska's avatar
    Oprettet
    Jun 2007
    Sted
    Denmark
    Tak
    1
    Takket 20 Gange i 20 Indlæg

LoL så er det derfor du foe næsten det dobbelte i XP end du gør i vista/win7 med 3d2001
    The man with the littel Barebone!
    And proud Crew of!!!
    Octeamdenmark.com

hwbot signature

+ Besvar emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg